Browsing TEZLER by Subject "Quality control"
Now showing items 1-6 of 6
-
Çok değişkenli istatistiksel kalite kontrolünün ilaç endüstrisine uygulanması
(YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Üretilen mamullerin nitel veya nicel pek çok kalite özelliği vardır. Kontrol çizelgelerinin kullanım amacı, bir süreçteki uygunsuz olan kalite değişkenlerini belirlemektir. Bilindiği gibi istatistiksel kontrol diyagramları ... -
Hazır beton üretiminde kalite kontrol yöntemleri
(YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Hazır beton üretimi bir endüstriyel işlemdir. Hazır beton üretiminin sürecinin kontrolü de istatistiksel kontrol yöntemleri ile yapılmaktadır. Shewhart diyagramları ve Cusum diyagramları sürecin kontrol altında olup ... -
İmalatta kalite kontrol ve kalite güvence sistemlerinin incelenmesi
(YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Ülkelerarası ticaretin giderek yaygınlaştığı ve böylece rekabet üstünlüğünün büyük önem taşıdığı günümüzde üreticiler, ürünlerini satabilmek için düşük maliyetli ve daha kaliteli üretime yönelmek zorunluluğu duymaktadırlar. ... -
Kalite ekonomisi ve bir uygulama
(YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)vıı- ÖZET ürün kalitesinin geliştirilmesi, üreticiler için çok önem lidir. Kalitenin önemi artarken, kalitesizlik maliyetleri gündeme gelmiştir. Ne yazık ki, pek çok maliyete göz yumul muş veya farkına varılmamıştır. Çünkü ... -
Modern imalat süreçlerinde bilgisayar destekli kalite yönetimi
(YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Modern imalat sistemlerinde, farklı firmalar arası rekabet sonucu ürün kalitesinin önemi artmıştır. Bilgisayar destekli mühendislik sistemlerinin kullanımının artması farklı kalite anlayışlarını ortaya çıkarmıştır. Bu ... -
Uluslararası kalite standartlarına göre araç üretiminde kalite sisteminin tasarımı ve uygulamalarda karşılaşılan sorunların belirlenmesi
(YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)VI ÖZET Günümüzde rekabet, ulusal sınırların dışına taşarak global bir nitelik kazanmakta ve bunun sonucu olarak da rekabet gücünü korumak giderek zorlaşmaktadır. Bu zorluğu aşmak için ilk yapılması gereken, müşteri tatminini ...