Uluslararası kalite standartlarına göre araç üretiminde kalite sisteminin tasarımı ve uygulamalarda karşılaşılan sorunların belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VI ÖZET Günümüzde rekabet, ulusal sınırların dışına taşarak global bir nitelik kazanmakta ve bunun sonucu olarak da rekabet gücünü korumak giderek zorlaşmaktadır. Bu zorluğu aşmak için ilk yapılması gereken, müşteri tatminini hedefleyerek kaliteye gereken önemi vermektir. Artık işletmeler için kalite, güven ve rekabet unsurudur. Kalitenin iyileştirilmesi için, tüm kaynakların ve Fonksiyonların en verimli ve en etkin bir şekilde kullanılması gerekir, organizasyon, kalite hedefleri ile birlikte diğer hedeflerine ulaşabilmesi için katılımcı, yönetim ve yaratıcılık temeline dayanan Toplam kalite yönetiminin uygulanması gerekmektedir, Bu çalışmada kalite ve kalite kontrolü tanımlan, toplam kalite kontrolü ve toplam kalite yönetimi ile ISO 9000 kalite güvence standartları ele alınmıştır. Konular hakkında bilgiler verilmiş, ISO 9001 kalite güvence standardının bir firmaya uygulanması üzerinde çalışmalar yapılmış ve araştırmadan' elde edilen sonuçlar değerlendirilerek önerilerde bulunulmuştur. Ele alınan işletmede ürünün kalitesinin yükseltilmesi sureti ile verimliliğin arttırılıp maliyetlerin düşürülmesi için hangi konularda yeni çalışmalar yapılması gerektiği üzerinde durulmuştur. ISO 9001 standardı ile başlayan, daha sonra AQAP-110 standardı ve daha sonra da Toplam Kaliteye ulaşılması için yapılması gereken çalışmalar açıklanmıştır. VH ABSTRACT At present, competition has assumed a global nature by crossing over national boundaries and thus it becomes more and more difficult for one to maintain one's competitive power. The first thing to do in order to surpass this difficulty is aim at customer satisfaction by paying due attention to quality. By now quality has become the essential factor of trust and competition. In order to improve quality, all resources and functions should be implemented effectively and efficiently. For organisation to reach its quality goals and other kind of objects, total quality that is based upon contribution, management, and creativity should be used. This study deals with definitions of quality and quality control, as well as total quality control, total quality management, and ISO 9000 quality assurance standards. Information is given on these issues, several studies are carried out for applying quality assurance standards at a company and suggestions are made by taking into account the results. In conclusion chapter, a discussion is carried out to find out what new issues should be studied for the company to increase product quality, improve productivity, and reduce costs. Works that should be carried out in order to reach AQAP 110 standard, and then total quality by setting out with ISO 9001 standard are explained.
Collections