İlkokul 1., 2. sınıflarda yazı öğretim etkinliğinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
76 ÖZET Bu araştırmada, ilköğretim okullarında uygulanmakta olan Yazı Öğre tim Programı'nın etkinlik derecesini değerlendirebilmek için, yazı öğretiminde karşılaşılan sorunlar tespit edilerek, çözüm yollarına yönelik önerilerde bulu nulmuştur. Yazı Öğretim Programı'nın etkinlik derecesini değerlendirebilmek için, literatür taraması yapılmıştır. Programın amaç, içerik, yöntem ve süreçler, a raç-gereçler ve değerlendirme boyutlarında karşılaşılan sorunlar incelenmiş, bu bölümlerden oluşan bir anket düzenlenmiştir. Bu anket ilkokul öğretmenlerine uygulanmıştır. Anket sonucunda elde edilen bulgular yüzde, ortalama ve standart sapma şeklinde ifade edilmiştir. Araştırmanın değişkenlerinden cinsiyet faktörü için ` f ` testi uygulan mıştır. Sosyo ekonomik düzey değişkeni ile mesleki kıdem değişkeni için de `Tek Yönlü Varyans Analizi` tekniği kullanılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar şunlardır; 1.Yazı Öğretim Programı'nda sınıf seviyesinde özel amaçların bulun maması olumsuz bir faktör sayılmaktadır. 2. Sınıf seviyesinde özel amaçları ve davranışları olmayan bir progra mın, genel amaçları gerçekleştirmesi zor olacaktır. Yazı Öğretim Progra mı'nda özel amaçların ve bu amaçların davranışlarının bulunmaması olum suz olarak kendini göstermektedir.77 3.Yazı Öğretim Programı, yalnız yazı ve el yazısının öğretimini kap samakta, rakamların ve noktalama işaretlerinin öğretilmesini kapsamamak tadır. 4.Yazı Öğretim Programı, toplumun ihtiyaçlarına hizmet edebilecek niteliğe sahip görülmemektedir. 5.Yazı Öğretim Programı'nın konularının, öğrencilerin günlük yaşam larında kullanabilmelerine elverişli olmadığı görülmektedir. 6.Yazı Öğretim Programı'ndaki el yazısına geçiş süresi, öğrencilerin hazır bulunuşluk seviyelerine uygun olmadığını göstermektedir. 7. Yazı Öğretim Programı, öğretmenlere yeterli rehberliği yapama maktadır. 8.Öğrencilere uzun yazılı ödevlerin verilmesi, yazı bozukluklarına se bep olan önemli bir faktör sayılmaktadır. 9.Yazı Dersi'nin, Türkçe Dersi'nin kapsamı içinde bulunması olumsuz bir faktör sayılmaktadır. lO.Yazı öğretiminde kullanılmakta olan yazı defterleri öğretimi kolay laştırmamaktadır. 11. Yazı Öğretim Programı'nın dışında öğretmenlerin yararlanabileceği bir kılavuz kaynak kitap bulunmamaktadır. 12.Yazı dersinin diğer dersler gibi notla değerlendirilmemesi olumsuz bir faktör sayılmaktadır. 13.Yazı öğretim Programı'nda değerlendirme boyutu bulunmamakta dır. 14. Yazı Öğretim Programı'nda, öğretmenleri, değerlendirmenin nasıl ve ne şekilde yapılacağı konusunda bilgilendiren bölümler bulunmamaktadır. Bu sorunlar ile öğretmenlerin çalıştıkları okulların sosyo ekonomik dü zeyleri, cinsiyetleri ve mesleki kıdem değişkenleri arasında farklılıklar olduğu ortaya çıkmıştır (p<0.05 ve p<0.01). 78 ABSTRACT In this research, the problems in teaching writing are determined and some ideas to solve these problems are proposed in order to evaluate the efficiency of the writing curriculum which has been applied in Primary Schools. The bibliography in this field has been searched through in order to evaluate the efficiency of the writing curriculum. The problems which are faced in the objective, content, methods and process, and equipment and evaluation of the curriculum were studied and a questionnaire which was made up of these sections was prepared. The questions in the questionnaire were answered by the Primary School teachers. The findings are expressed in terms of percentages, aver age, and standard deviation. The `f test` was applied for the sex parameter in the research. `Uni lateral Variance Analysis` technique was applied for the socio-economic difference and professional seniority parameters. The problems which the teachers face according to the findings of this research are as fallow : 1 The fact that the writing curriculum does not include special objec tives for each grade is considered as a disadvantage 2. It will be difficult to realise the general objectives of a curriculum which does not have special objectives and activities for each grade. The fact that the writing curriculum does not include special objectives and spe cial activities for these objectives is considered to be disadvantageous.79 3.The writing curriculum includes teaching only writing in print and in script. However, it does not include teaching numbers and punctuation. 4.The writing curriculum does not seem to meet the needs of the community. 5.The content of the Writing Curriculum is not suitable for the stu dents to we in their daily lives. 6.The time when the students are expected to start writing in script according to the Curriculum does not comply with the students readiness level. 7.The Writing Curriculum does not serve as a full guide for the teach ers. 8.The fact that the students are given long written homework is be lieved to cause to illegible writing. 9.The fact that writing lesson is included in Turkish lesson is consid ered to be disadvantageous. 10.The notebooks which are used in writing lessons does not make learning easier. 11. Other than the Writing Curriculum, there is no book which the teachers can make use of as a guide. 12.The fact that the writing lesson is not graded as the other lessons is considered as a negative factor. 13.The Writing Curriculum does not include an evaluation dimension. 14.The Writing Curriculum does not include sections which inform the teachers about how the evaluation can be done. It has been revealed that these problems vary according to the socio economic level of the schools where the teachers work, their sexes, and the professional seniority parameter of them (p<0.05 and p<0.01).
Collections