Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin ilköğretim müfettişlerinin yeterlik alanlarını algılama düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Araştırmanın amacı; Okulöncesi Eğitimi öğretmenlerinin, İlköğretim Müfettişlerinden, müfettişlerin yeterlik alanlarına ilişkin algılama düzeylerin ne kadar olduğunu tespit etmektir. Bu amacı gerçekleştirebilmek için Siirt ili merkez ve ilçelerinde görev yapan Okulöncesi Eğitimi öğretmenlerinin tamamına hazırlanan ölçekli anket uygulanmıştır. Tüm grup için elde edilen veriler yaş, kıdem, mezuniyet durumu ve görev yaptığı yer değişkenleri açısından Okulöncesi Eğitimi Öğretmenlerinin İlköğretim Müfettişlerinin yeterlik alanlarını algılama düzeyleri tespit edilmiştir. Ankette yer alan müfettiş yeterlik alanları, yöneticilik, rehberlik, liderlik, öğreticilik, araştırma uzmanlığı ve soruşturma hakimliği alanlarından oluşmuştur. Elde edilen veriler, yaş, kıdem, mezuniyet durumu ve görev yaptığı yer değişkenleri ve tüm grubun, aritmetik ortalamaları, frekansları, yüzdeleri, standart sapmaları bulunmuş ve yorumlama kısmında ele alınmıştır. Ayrıca her yeterlik alanı için kendi içerisinde karşılaştırmalar yapılarak aralarında 0.05 düzeyinde anlamlı bir fark aranmış ve bunun için `t testi` uygulanmıştır. Araştırmada; Okulöncesi Eğitimin tanımı, önemi, teftişin tanımı, önemi ve müfettiş yeterlik alanları üzerinde durulmuştur. Ayrıca müfettiş yeterlikleri ile ilgili olarak yapılan çeşitli araştırmalar incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre Okulöncesi Eğitimi Öğretmenlerinin İlköğretim Müfettişlerinin yeterlik alanlarını algılama düzeyleri bütün değişkenlere göre ivgrup ortalamaları açısından; `yöneticilik` yeterliğine ilişkin `orta`, `rehberlik` yeterliğine ilişkin `orta`, `liderlik` yeterliğine ilişkin `orta`, `öğreticilik` yeterliğine ilişkin `az`, `araştırma uzmanlığı` yeterliğine ilişkin `az` ve `soruşturma hakimliği` yeterliğine ilişkin `orta` düzeyde olduğu görülmüş, müfettişlerin Okulöncesi Eğitimi öğretmenlerine daha fazla katkıda bulunmaları için çeşitli önerilerde bulunulmuştur. vı ABSTRACT The objective of the research is to determine degrees of perception levels of teachers about supervisors competence fields in Pre-School Education. In order to attain this purpose, a scaled survey has been carried out through pre school teachers working in provincial centre of Siirt. The data obtained from the whole group was used to The data obtained from the whole group was used to determine pre-school teachers' perception levels of administrators' competence fields from the view of the teachers' age, seniority, graduation and working areas. Survey education program involved situations and events like management, leadership, guidence, teachership, searching specialization and investigation judgeship. The mean, freguency percentage and standard deviation concerning the data obtained for administrators, teachers and the whole group were calculated an then evaluated in the interpretation part. Furthermore, the responses of the two groups were compared to search for statistically significant difference on precision level of 0.05 a ` t ` test was applied for this purpose. The definition and significance of pre-school education and competence fields of administrators were emphasized in the research. Moreover, various studies of inspectors competence fields were examined.On the based of the obtained results, it was found out that the levels concerning the management, leadership, guidence and investigation judgeship were intermediate and teachership and researching specialization were few. The research suggested several ways to supervisors to be more helpful to pre school teachers. Ill
Collections