Özel ve devlet liselerinde örgüt kültürü (Ankara ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Özel ve Devlet liselerindeki kültürel yapının belirlenerek aralarında bir fark olup olmadığının araştırılması bu araştırmanın amacım oluşturmuştur. Araştırma tarama modelindedir. Özel ve devlet liselerindeki örgütsel kültür yapısının ölçülmesinde nicel yöntem kullanılmıştır. Özel ve devlet liselerinde çalışan yönetici ve öğretmenler araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırmanın evrenini, Ankara iline bağlı Çankaya.Yenimahalle, Keçiören, Mamak, Altındağ, Etimesgut ve Gölbaşı merkez ilçelerinde bulunan 29 özel ve 61 devlet lisesi oluşturmuştur. Araştırma evreninden 1 1 özel 16 devlet lisesi oranlı küme örnekleme yolu ile alınarak araştırmanın örneklemi oluşturulmuştur. Araştırmada 85 yönetici ve 505 öğretmene anket uygulanmıştır. Araştırmada verilerin istatistiksel analizinde yüzde, aritmetik ortalama, Kruskal-Wallis testi, Mann- Whitney -U Testi, t- testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Farklılıkların anlamlalık sınamasında anlamlılık değeri p=<. 0.5 olarak kabul edilmiştir. Araştırmanın sonucunda özel ve devlet liselerindeki kültürel yapı, birbirlerine benzeşik özellikler sergilese de özel liselerin daha olumlu bir örgütsel kültüre sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca örgütsel kültür ile demografik özellikler arasında bir anlamlı farklılıklar bulunmaktadır.Araştırmamn bulguları örgütsel kültür konusunda yapılan araştırmaların bulgularım desteklemektedir. The purpose of this study was to describe cultural structure in private and public high schools. Differences in cultural structure between private and public high schools were identified. Participants for this study consisted of 85 school administrators and 505 teachers in 11 private and 16 public high schools selected from 29 private and 61 public schools in Çankaya, Yenimahalle, Keçiören, Mamak, Altındağ, Etimesgut and Gölbaşı townships of Ankara province. Cluster sampling procedure was used to identify schools included in this study. Data were collected by survey methods. Frequencies and means were used to describe cultural structure. Differences in organizational culture by gender and school type were tested by using t-test. Differences by `administrator` `teacher` grouping were tested by using Mann- Whitney U test. Kruskal-Wallis test was used to test differences by years of service in teaching and oneway analysis of variance was ued o test differences by teaching subject. Differences were tested at p=<.05 level. Findings demonstrated that private and public schools have similar patterns organizational culture. However, private high schools compared to public high schools showed a more positive cultural structure. Findings indicated that there were significant differences in organizational culture by demograhic characteristics. These findings were supportive of previous research findings. IAS
Collections