İlköğretim 5. sınıf matematik dersi programında bulunan konular hakkında öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşleri (Ankara ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma ile ilköğretim 5. sınıf Matematik dersi programının kapsadığı konularla ilgili öğretmen ve yönetici görüşlerinin belirlenmesi ve değerlendi rilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın evrenini, Ankara ili merkez ilçelerinde (Altındağ, Çankaya, Etimesgut, Gölbaşı, Keçiören, Mamak, Sincan, Yenimahalle) bulunan resmi il köğretim okullarında görevli 10.842 sınıf öğretmeni ve bu okullarda yöneticilik yapan 1.565 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmanın evreninde bulunan öğretmen ve yönetici sayılan arasında büyük farklılık olduğundan örneklemler her iki grup için farklı oranlarda tespit edilmiştir. Öğretmenler için evrenin % 5'i, yöneticiler için ise evrenin % 15'i alınarak örneklem grupları oluşturulmuş tur. Buna göre örneklemi 542'si öğretmen, 234'ü yönetici olmak üzere toplam 776 kişi oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında, araştırmacı tarafından geliştirilen anket kulla nılmıştır. Anketin birinci bölümünde grupların kişisel özelliklerini sorgulayan ifadeler yer almaktadır. Anketin diğer bölümlerinde bu araştırmanın kapsa mında olan konularla ilgili yargılar yer almaktadır (Kümeler, Doğal Sayılar, Kesirler ve Ondalık Kesirler, Dört İşlem, Aritmatik Ortalama, Yüzde ve Faiz Hesaplamaları). Ankette beşli derecelendirme ölçeği kullanılmış, verilerin analizinde fre kans, yüzde ve ağırlıklı aritmatik ortalama hesaplamalarından yararlanılmış, grupların görüşleri arasında farkın araştırılmasında ise T-Testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda aşağıda verilen sonuçlara ulaşılmıştır: 1. Araştırma kapsammda bulunan 5 konuya ilişkin verilen ifadelerin ta mamına ortalama olarak öğretmen ve yöneticiler `orta derecede` katılmaktadır. 2. Öğretmenlerde en yüksek katılım Doğal Sayılar konusunda (x=3.34) olurken bu konuyu; Dört İşlem (x=3.30), Kümeler (x=3.25), Kesirler (x=3.12) ve11 Aritmatik Ortalama Yüzde ve Faiz Hesaplamaları (x=2.97) konuları takip et mektedir. Yöneticiler en yüksek katılımı Dört İşlem konusunda (x=3.23) göste rirlerken bu konuyu: Doğal Sayılar (x=3.22), Kümeler (x=3.18), Kesirler (x=2.97) ve Aritmatik Ortalama Yüzde ve Faiz Hesaplamaları (x=2.94) konulan izlemek tedir. 3. Öğretmen ve yönetici görüşleri arasında Kesirler konusu hariç anlamlı bir fark yoktur. Kesirler konusunda, konu ile ilgili belirtilen yargılara öğret menler yöneticilere göre daha yüksek bir katılım derecesi göstermişlerdir. 4. Öğretmen ile yöneticilerin belirtilen konularda bulunan ifadelerin hiç birine ortalama olarak `tam katılıyorum` ya da `Hiç katılmıyorum` şeklinde bir katılım düzeyi gözlenmemiştir. `Az katılıyorum` katılım düzeyini öğret menler Kümeler, Kesirler ve Aritmatik Ortalama konularında sürenin yeterliliği ile ilgili ifadelerde gösterirlerken, yöneticiler Kesirler ve Aritmatik Ortalama konularında öğrencilerin konu için yeterli bir alt yapıya sahip olduğunu belir ten ifadeler de göstermişlerdir. Belirtilen ifadelerin dışında kalan tüm yargılara öğretmen ve yöneticiler ortalama olarak ya `orta derecede` ya da `çok katılıyo rum` şeklinde bir katılım düzeyi göstermişlerdir. m ABSTRACT The aim of this survey is to find out the opinion and evaluation of teachers and administrators regarding to the primary school's 5th class math curriculum and relevant topics it deals with. The field of the survey includes 10.848 teachers and 1.565 administrators, who are teaching as well as administrating at the primary schools at Ankara township, i.e. Altındağ, Çankaya, Etimesgut, Gölbaşı, Keçiören, Mamak, Sincan, Yenimahalle. There is a slight difference between teachers and administrators. Therefore, examples for both groups found to be different. For teachers 5% and for administrators 15% of field has been studied to constitute groups. Accordingly, totally 776 person, 542 teachers and 234 administrators, have been taken as examples. Collecting data, a new survey method, which is developed by researcher himself, has been employed. The first part of survey includes the individual features of both groups. The remaining parts of the survey comprise other relevant topics of study, such as Sets, Rational Numbers, Four Operation, Fractions. In the survey fivefold-grading scale is used and in analysing data frequency, percentage and arithmetic average has been employed. Meanwhile, T-Test has been applied to find out thefdifferences among groups. The survey reached the following conclusions: 1. An average of teachers and administrators has been participating to the statements regarding to 5 topics within the field of this study. 2. The majority of participants among teachers were on the topic of Rational Numbers (x=3.34), it is followed by Four Operations (x=3.30), Sets (x=3.25), Fractions (x=3.12) and Arithmetical Average Percentage and Interest Calculations (x=2.97). Administrators, on the other hand, constitute the majorIV participation on the subject of Four Operations (x=3.23) and it is followed Rational Numbers (x=3.22) Sets (x=3.18), Fractions (x=2.97) and Arithmetical Average Percentage and Interest Calculations 8x=2.94). 3. There is no meaningful difference among teachers and administrators except Fractions. Teachers indicated a bigger participation then administrators regarding evaluations on the subject of fractions. 4. It is observed that both teachers and administrators did not respond as `I do not agree` or `I do not agree at all` to the statements regarding the survey. While teachers say that `I agree to certain extent` on the subjects Sets, Fractions and Arithmetical average, the administrators indicated that the students have sufficient qualification regarding Fractions and Arithmetical Average. Teachers and administrators stated that, about remaining topics, `I agree` or `I agree completely`.
Collections