Zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin yapabildiklerine göre hazırlanarak sınıf öğretmenine verilen öğretim planının ders amaçlarını gerçekleştirme düzeyi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın genel amacı, zeka bölümleri dikkate alınarak eğitim ortamlarına yerleştirilmiş öğrencilerin bulunduğu sınıfta, öğrencilerin yapabildiklerine göre hazırlanarak sınıf öğretmenine verilen öğretim planıyla yapılan öğretimin, zihinsel yetersizliği olan öğrencilerde amaçların gerçekleşmesine yol açıp açmadığını belirlemektir. Araştırmada birinci amaç, zeka bölümleri dikkate alınarak eğitim ortamlarına yerleştirilmiş öğrencilerin bulunduğu sınıfta, öğrencilerin yapabildiklerine göre hazırlanarak sınıf öğretmenine verilen öğretim planıyla yapılan öğretimin, zihinsel yetersizliği olan öğrencilerde, matematiğe hazırlık ders amaçlarının gerçekleşmesine yol açıp açmadığını ve ikinci amaç ise, hayat bilgisi dersinde yapılan geleneksel öğretimin, sınıftaki zihinsel yetersizliği olan öğrencilerde hayat bilgisi amaçlarının gerçekleşmesine yol açıp açmadığını belirlemektir. Araştırmanın deseni tek denekli desenlerden AB desenidir. Araştırmanın deneklerini, 1998-1999 öğretim yılında Çağdaş Anaokulu Eğitim Uygulama Okulu ve Mesleki Eğitim Merkezi'nde Özbakım lll-A sınıfına devam eden zihinsel engelli olduğu belirlenmiş ve zeka bölümleri 50'nin altında olan, yaşları 9 ile 13 arasında değişen 8 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanabilmesi için Ayrıntılı Değerlendirme ölçü Aracı geliştirilmiş ve kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde grafiksel analiz kullanılmıştır.Ill Araştırmanın bulguları, matematiğe hazırlık kavramlarında öğrencilerin yapabildiklerine göre hazırlanarak sınıf öğretmenine verilen öğretim planının sınıf öğretmenince uygulanmasının, zihinsel yetersizliği olan öğrencilerde matematiğe hazırlık amaçlarının gerçekleşmesine yol açtığı, geleneksel öğretimin, zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin hayat bilgisi dersi evimiz ailemiz ünitesinin kavramlarıyla ilgili amaçlarının gerçekleşmesine yol açmadığı izlenimini vermektedir. IV SUMMARY The purpose of this research is to determine whether mentally retarded students who were placed according to their IQ level able to reach the objectives of the instructional plans which were developed according to each student's performance level and given to the teacher to implement them. Primarial purpose of this research is to determine whether mentally retarded students who were placed according to IQ level, able to reach the objectives of math readiness plans which were developed according to each student's performance level and given to the teacher to implement them and secondarial purpose to determine whether the same students able to reach the objectives of knowledge of life with the traditional lessons. The design of the research is AB design which is single subject design. The subjects of this research were all the students of III A which was the classroom of self care in Çağdaş Anaokulu Eğitim Uygulama Okulu ve Mesleki Eğitim Merkezi, in the educational year 1998 - 1999. The data of this research was analysed by graphic display. The results of this research indicated that after teaching previously repared math readiness plans according to each student's performance level in the classroom seemed to able to reach the objectives of math readiness concepts. However, teaching same the students concepts of `my house and my family` unit in knowledge of life course in tradional way indicated that the students didn't seem able to reach the objectives of this unit.
Collections