İlköğretim okulu yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özellikleri ve empati becerileri arasındaki ilişki (Ankara ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özelliklerini ve empati becerilerini kullanma boyutlarını (düzeylerini) tespit ederek aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma, tarama modelindedir. Veri toplamak amacıyla İlköğretim Okulu yöneticilerine Çoklu Faktör Liderlik Anketi (Multi-Factor Leadership Questionnarie - MLQ) ve Empatik Beceri ölçeği (EBÖ) kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Ankara iline bağlı; Altındağ, Çankaya, Etimesgut, Keçiören, Mamak, Sincan, Yenimahalle, Gölbaşı Merkez İlçelerinde bulunan 205 İlköğretim Okulu oluşturmuştur. Araştırma evreninden küme örnekleme (Müdür ve Müdür Yardımcıları) yolu ile araştırmanın örneklemi oluşturulmuştur. Araştırmada 193 okul müdürü ve 291 müdür yardımcısına anket uygulanmıştır. Araştırmada verilerin istatistiksel analizinde, tek yönlü varyans analizi tekniği, korelasyon katsayısı, t-testi hesaplanmıştır. Araştırmaya ilişkin bulgular şunlardır: 1. İlköğretim okulu müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerine ve liderlik davranışlarını gösterme düzeylerinin kendi değerlendirmelerine göre, yüksek olduğunu göstermektedir. 2. İlköğretim okulu müdürlerinin dönüşümcü lider özelliklerini gerçekleştirme düzeyine ilişkin değerlendirmeler yaş, eğitim düzeyleri ve hizmet yıllarına (kıdemlerine) göre farklılık göstermektedir. T.C YÜKSEKÖĞRETİM kumjlo DOKÜMANTASYON MERKEZİVI 3. İlköğretim okulu müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerinin düzeyleri hakkında ve müdür yardımcılarının onları değerlendirmelerine ilişkin olarak, grupların yaptıkları değerlendirmeler arasındaki farklar manidardır. 4. İlköğretim okulu müdürlerinin yaş, eğitim düzeyleri ve hizmet yıllarına ilişkin değerlendirmeler ile empati beceri düzeyi arasındaki farklar manidar bulunmamıştır. 5. İlköğretim okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özellikleri ve empati becerileri arasındaki anlamlı bir ilişki ortaya çıkmamıştır. vu ABSTRACT The purpose of this research is to determine the relationship the Empathic Skill Levels and to highlight the features of Transformational Leadership of the Primary School Administrators The data were obtained from the respondands (the primary administrators) by using the Multi Factor Leadership Questionnaire-MLQ and Empathic skill measurements. The study the sample schools were chosen fom the following towns of Ankara (Altındağ, Çankaya, Etimesgut, Keçiören, Mamak, Sincan, Yenimahalle, Gölbaşı). The subjects of the research were represented by the headmasters and vice principles of the mentioned schools. 193 headmasters were- surveyed for the research. For the quantitative analysies of the research correlation coefficent, T tests, one-way ANOVA were used. The finding of the research are as follows. 1. The transformational leadership qualifications and the levels to show the leadership qualifications of the Primary headmaster, according to their self evaluations are relatively high. 2. The evaluations of Primary headmasters about the level of application of transformational qualifications, do not change according to their age, level of education and job experienceVHl 3. The level of the qualifications of Transformational leadership of Primary School Heads show differences in the self evaluations of the respondands. 4. The differences between the level of Empathic skills and the evaluations of the respondands according to their age, education level and experience were not considered. 5. There is no meaningful relation between the transformational leadership and empathic skills of the Primary School Headmasters.
Collections