Zihinsel engelli öğrencilere resim-iş becerilerinin kazandırılmasında `amaçların tüm beceri ve ileri zincirleme yaklaşımlarına göre düzenlendiği bireyselleştirilmiş resim-iş becerileri öğretim materyalleri`nin etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, zihinsel engelli öğrencilere `Amaçların Tüm Beceri Yaklaşımı ve İleri Zincirleme Yaklaşımı' na Göre Düzenlendiği Bireyselleştirilmiş Beceri Öğretim Materyalleri` nin uygulanmasının, öğrencilerin bu becerilerin alt amaçlarını gerçekleştirmelerine yol açıp açmadığının ve farklılaşan etkililiklerinin belirlenmesidir. Araştırmanın deseni, tek denekli deneysel desenlerden, `Dönüşümlü Sağaltımlar Deseni`dir. Araştırmanın deneklerini, 1998-1999 öğretim yılında, Ankara Çağdaş Eğitim ve Uygulama Okulu' na devam eden öğrencilerden, suluboya ile boş bir kağıdı boyama ve makasla boş bir kağıdı kesme becerilerini bağımsız olarak gerçekleştiremeyen ve bu becerilerin ön koşul davranışlarına sahip 7 öğrenciden 4'ü oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanabilmesi için, öğrencilerin resim-iş becerilerindeki düzeylerini belirlemek üzere, `Resim-İş Becerileri Ölçü Araçları` geliştirilmiştir. Geliştirilen ölçü araçları, her bir becerinin öğretimi öncesinde ve sonrasında üçer kez uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerin resim-iş becerilerindeki performans düzeylerini belirlemek amacıyla, `Resim-İş Becerileri Performans Düzeyi Belirleme Ölçü Araçları` geliştirilmiştir. Geliştirilen ölçü araçları ele alınan becerinin öğretimi öncesinde bir kez uygulanmıştır. Araştırma verileri grafiklerle gösterilmiş ve grafikler niteliksel olarak yorumlanmıştır.Araştırmanın bulguları, `Amaçların Tüm Beceri Yaklaşımı ve İleri Zincirleme Yaklaşımı' na Göre Düzenlendiği Bireyselleştirilmiş Beceri Öğretim Materyalleri` ile yapılan öğretim sonucunda, her iki yaklaşımın öğrencilerin resim-iş becerileri alt amaçlarını kazanmalarına yol açtığı ve benzer etkililikte olduğu izlenimini vermektedir. The purpose of this study was to determine the effects of `Individualized Instruction Materials that Objectives were designed according to the Whole Task and the Forward Chaining Strategies` in acquiring sub-objectives of these skills and the differences in these effects in students with mental retardation. `Alternating Treatment Design`, which was one of the single subject designs, was used as a research design. A total of 4 students who were from School of Cagdas Eğitim and Uygulama during 1998-1999 education year and who can not independently paint a blank paper with water color and cut a blank paper with a scissor and who have pre-requisite behavior of these skills constituted the subject group of this study. To determine students' art skill levels, `Art Skills Criterion Referenced Tests` were developed. They were applied three times before and after each skill's teaching period. Also in order to determine the performance level of students in art skills, `Art Skills Performance Determination Criterion Referenced Tests` were developed. They were applied once before the teaching period of that skill. Data of the study were given in graphs and the graphs were qualitatively interpreted. `EC VÛSCSİ3KÖ?RETİM Kü? DOKÜMANTASYON di^L.,Results of the study indicated that at the end of the instruction that was performed according to ` Individualized Instruction Materials that Objectives were designed according to the Whole Task and the Forward Chaining Procedures`, both strategies were found to help students in acquiring art skills sub-objectives and were found to have similar effects. T.r vftw^Flf flftRCTİM KÖRUMF
Collections