Yönetici, öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre Anadolu güzel sanatlar liselerinin amaçlarının gerçekleşme düzeyinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Sanat eğitimi, çağdaş bir dünyada yer alabilmek için, eğitimin her basamağında herkes için önemlidir. Bu doğrultuda sanatı yaşamımızın ayrılmaz bir parçası olarak görme bilincine ulaştığımızda, bir çok eksikliğimizin giderilmesi mümkün olabilecektir. Türk eğitim sisteminin en önemli hedefi yapıcı, yaratıcı, eğitici, öğretici ve çağdaş bir eğitimdir. Ülkemizde bu hedefler doğrultusunda orta öğretim seviyesinde, güzel sanatlar alanında ilgi ve yetenekleri olan öğrencileri yetiştirmeyi amaçlayan okullarımızdan biri de Anadolu güzel sanatlar liseleridir. Araştırmanın amacı; Anadolu güzel sanatlar liselerinin, bu okullarda görev yapan yönetici ve öğretmenler ile bu okulların son sınıflarında öğrenimlerini sürdüren öğrencilerin görüşleri doğrultusunda, amaçlarının gerçekleşme düzeyinin genel bir değerlendirmesini yapmaktır. Araştırma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, ele alınan konu ile ilgili genel bilgiler; ikinci bölümde araştırmada izlenen yöntem, üçüncü bölümde, yönetici ve öğretmenlerle ilgili bulgular; dördüncü bölümde öğrencilerle ilgili bulgular; beşinci ve son bölümde ise özet, sonuç ve öneriler yer almaktadır. Araştırmada, yönetici, öğretmen ve öğrenci olmak üzere üç ayrı evren tespit edilmiştir. Yönetici ve öğretmen grupları çalışma evreni olup ömeklem tespit edilmemiş, sadece öğrenci evreni üzerinde örneklem alınma yoluna gidilmiştir. Yönetici ve öğretmenlere birlikte, öğrencilere ise ayrı uygulanmak üzere farklı sorulardan oluşan iki anket geliştirilmiştir. Anket yoluyla eldeedilen verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistik teknikleri kullanılmış, verilerin frekans ve yüzde tabloları oluşturulmuştur. Yönetici ve öğretmen gruplarının yaptığı değerlendirmelerin aritmetik ortalamaları arasındaki farkın manidarlığının test edilmesinde `t` testi uygulanmıştır. Gruplardan anket yolu ile elde edilen bilgiler ve çıkartılan sonuçlar doğrultusunda, Anadolu güzel sanatlar liselerinde yapılan eğitim ve öğretimin niteliğinin yükseltilmesi ve amaçlarının geliştirilmesi için alınacak tedbirlere yönelik öneriler geliştirilmiştir. ABSTRACT Education of art is very important for every one in every stage of the education. In order to take part in the modern world. In this maoner, it may be possible to eliminate deficiencies when we teach having the conscience of looking at the world as an unsupported part of our life. The most important objective, of the Turkish educational system is to have an inactive, creative, adductive instructional and modern education. One of the schools aiming at training the students interested in and having ability in the field of fine arts is Anatolian fine art high schools. The aim of the research is to take a general evaluation of the relization level of the objectives of the Anatolian fine art high schools trough the views of the administrators and teachers, working in these schools and the students at the last class of these schools. The research is composed of five parts. A general information on the subject to be taken up is in the first part. The followed method is in the second one, the findings related to administrators and teachers are in the third one while that related top students are in the forth one and summary, concussion and suggestions are in the fifth and the last one. In the research three different population comprising, administrator, teacher and student has been determined. The administrator and the teacher groups are just study population and sample was not determined, but sample taking on the student population was applied. The two different questionnaires one of which is for the administrators and teachers and the other is for students, were developed. Descriptive statistics techniques are used in the analysis of the data obtain through the IIIquestionnaires and frequency and percentile tables of these data were constituted `t` test. In order to test the meaningfulness between arithmetic average of the evaluations of the administrator and teacher groups, was applied. The suggestion about the measures to be taken to enhance the quality of education and teaching in the Anatolian fine art high schools and to improve their objectives, have been developed. IV
Collections