İlköğretim okulu müdürlerinin yönetim işlerine verdikleri önem ve harcadıkları zaman
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
262 ÖZET Bu araştırmanın genel amacı, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı İlköğretim Okulları Müdürlerinin yönetim işlerine verdikleri önem ve harcadıkları zamanı çözümlemektir. Araştırma survey tipi bir araştırmadır. Veriler 74 maddeden oluşan anket aracılığı ile toplanmıştır. Ankara Merkez İlçelerinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 302 resmi ilköğretim okullarında görev yapmakta olan müdürlere uygulanmıştır. Anketten elde edilen veriler aritmetik ortalama, standart sapma, frekans dağılımları, yüzde oranları, varyans analizi, t testi gibi istatistik teknikler ile analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucu elde edilen bulgulara göre: yönetim işlerini planlama; derslerin amaçlara uygun olarak yürütülmesini sağlama; başarının değerlendirilmesi, eğitsel etkinliklerle ilgili konular; öğrenci kayıt-kabul, devam, devamsızlık işleri; personele uygun çalışma ortamı hazırlama; uyumlu ve dengeli iş bölümü yapma; güvenlik; donanım, bina işleri; defter ve dosyaların tutulması, okul aile iş birliği; okulu çevreye tanıtma; tören ve toplantılara katılma işleri; okul müdürlerince pek çok derecede önemli bulunmuş ve çok zaman alan konular olmuştur. En az önem verilen işler: derse girme, yatılılık bursluluk ve hizmetiçi programlarının düzenlenmesi olmuş, en az zaman harcanan işler ise, özel eğitime muhtaç öğrencilerle ilgilenme; öğrenci servisi, halk okuma kursları düzenleme; hizmetiçi eğitimi; yatılılık işleri olarak bulunmuştur.263 Bu nedenle, ilköğretim okuluna müdür atamada eğitimci olma koşulu aranmalıdır. Yönetici eğitiminde okuldaki personeli güdüleme konusu ve uygulama çalışmalarına yer verilmeli, parasal kaynaklar araştırılmalı yönetim işlerini kolaylaştıracak araç gerecin temini sağlanmalı, teftiş ve değerlendirme sisteminin öncelikleri yeniden gözden geçirmelidir. 264 ABSTRACT The general aim of this research was to investigate the importance given and time spent on management duties by pirincipals of primary schools affiliated to the Ministry of Education. The research was carried out as a survey, the results being collected by means of a questionnaire comprising of seventy-four questions. This survey was comleted by three hundred and two principals of primary schools in the central borough of Ankara. The responses obtained from the survey were analysed and interpreted by means of statistical techniques such as arithmetic medium, standard deviation, frequency distribution, percentages, variance analysis and the t- test. The findings obtained at the end of the research show that primary school principals found the following duties greatly significant, and spent a lot of their time being involved in these : planning of management duties; ensuring that the objectives of lessons are carried out; evalution of success; student social activities; student registration, acceptance and attendance; creating a suitable atmosphere for the personel to work in; balanced distribution of duties; security; furnishing; building managment; keeping books and dossiers; Parent Teacher Association; advertisement of the school; attending ceremonies and meetings. The duties that are given the least importance include giving lessons and organising boarding scholarships and in-service training programmes. Those that the least time is spent on include attending to special needs students; student transport service and organising reading courses for the public. For this reason, when appointing a school pricipal, it is important that they have a background in education. When educating managers, place should265 be given to the motivation of the school staff and works on teaching practice; the procurance of apparatus to simplify the research of financial sources should be ensured; and the pinciples of the inspection and evaluation sistem should be reviewed. T.tVtlk^W«WHll«B«WJ
Collections