Öfke denetimi eğitiminin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin öfke denetimi becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada; öfke denetimi eğitiminin, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin öfke denetimi becerileri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu amaçla 1998-1999 öğretim yılı, ikinci döneminde Bolu ili merkez ilcesine bağlı özel ve resmi ilk öğretim okulları ikinci kademesinde okuyan 450 öğrenciye Sürekli öfke ve öfke İfade Tarzı ölçeği uygulanmıştır. Her bir alt ölçeğin puanlaması için 450 kişilik gruptan elde edilen puanların aritmetik ortalaması bulunmuştur. Sürekli öfke, öfke içte, öfke dışta ölçeği puanları ortalamanın üzerinde; öfke kontrol ölçeği puanları ise ortalamanın altında olan öğrencilerin öfke denetimi düzeylerinin düşük olduğu kabul edilmiştir. Öfke düzeyi yüksek yani öfke denetim becerileri düşük ve bu çalışmaya katılmak istenen gönüllü öğrenciler arasından 15'er kişilik iki deney (n=30) ve 30 kişilik kontrol grubu oluşturulmuştur. Deney gruplarına 10 hafta süreyle öfke denetimi eğitimi uygulanmıştır. Kontrol grubu üzerinde ise hiçbir işlem yapılmamıştır. 10 haftalık öfke denetimi eğitimi sonunda deney ve kontrol gruplarına Sürekli Öfke ve öfke ifade Tarzı ölçeği yeniden uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarının ön test, son test ve ölçümlerinin karşılaştırılmasında tekrarlanmış ölçümler için çift yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, öfke denetimi eğitimi sonunda deney grubundaki öğrencilerin sürekli öfke, öfke içte, öfke dışta, öfke düzeylerinde anlamlı bir azalma olduğu, öfke kontrol düzeylerinde de anlamlı düzeyde artma olduğu gözlenmiştir. Kontrol grubundaki öğrencilerin öfke denetimi becerilerinde anlamlı bir düzeyde değişme olmadığı saptanmıştır. Sonuç olarak, öfke denetimi eğitimi programının, öğrencilerin öfke denetimi becerilerine olumlu yönde etkisinin olduğu söylenebilir. ABSTRACT In this study, the effect of education given by group guidance on anger control skill levels of students in the second year of elementary school was reviewed. For this reason, the spring mid-term of 1998-1999 school year, continous anger and anger expression manner scale were applied to 450 students studying in the second year of private and public elementary schools in Bolu's central county. To grade or score a sub-scale, the arithmetic mean of the scores obtained from the group of 450 cases or persons was found. It was accepted that the students with the scores above the mean had low anger control skill levels. Two experiment and control group of 15 persons or cases among the voluntary students, wanting to join in this study, with high anger level or low anger control skill levels were formed. The education regarding skills by group guidance was applied to the case groups for 10 weeks. There was nothing done on control group. At the end of education by group guidance and after the one month period following the earlier, continous anger and anger expression manner scale were again applied to case and control groups. ANOVA was put into work in comparing pre-test, last test, results for repetitive results. In this study. In this study, at the end of the education related to skills given by group guidance, it was observed that, the increase in anger control skill level kept going on after a follow-up one month period. However, there was no significant change in the anger control skills in the students of the control group. Ill. tCYÖKSIKÖ?MlİMKrarouı BOKÛMAM-A5VGN MtttltttJ
Collections