Karar verme becerileri eğitim programının ilköğretim son sınıf öğrencilerinin karar verme becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, karar verme becerisi eğitim programının ilköğretim son sınıf öğrencilerinin (8. sınıf) karar verme becerilerine etkisini araştırmaktır. Araştırmada öğrencilerin karar vermede kullandıkları stratejileri belirleyebilmek için Kuzgun (1992) tarafından geliştirilen Karar Stratejileri ölçeği kullanılmıştır. Araştırma 1999-2000 öğretim yılında Batıkent Kooparatifler İlköğretim son sınıfdaki öğrencilerden içtepisel karar verme puanı yüksek, mantıklı karar verme puanı düşük 80 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın deney deseni nedeniyle öğrenciler ikisi deney, ikisi kontrol grubu olmak üzere 20'şer kişiden oluşan dört grup olarak belirlenmiştir. Deney grupları dokuz oturumluk karar verme becerisi eğitim programına katılmışlardır. Kontrol grubuna ise herhangi bir işlem yapılmamıştır. Araştırmanın verileri, tekrarlanmış veriler için iki yönlü varyans analizi yöntemiyle ( split-plot tekniğine uygun 2x2 faktörlü varyans analizi, ANOVA) test edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre.karar verme becerisi eğitim programına katılan öğrencilerin içtepisel karar verme davranışlarının azaldığı bulunmuştur.Bunun yanında eğitim programına katılan öğrencilerin mantıklı karar verme becerilerinde artış görülmüştür. Üç aylık izleme dönemi sonrasında ise öğrencilerin son test ve izleme testi puanları arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Kontrol gruplarındaki deneklerin içtepisel ve mantıklı karara verme becerilerinde anlamlı bir değişiklik olmamıştır.Bulgular.karar verme becerisi eğitim programının öğrencilerin karar verme becerilerini artırmada etkili olduğunu göstermektedir. The aim of this research has been to examine the effects of decision-making skills training programme on the decision-making skills of 8th grade students. In this research.to identif the decision strategies of the students Decision Strategies Scale of Kuzgun (1992) has been used. The study has been carried out Ankara Batikent Kooparatifler Elemantary School on 80 students who have high impulsive decision making grades in 1 999-2000 educational year. Based on the design of the resarch.the students have been dettermined as two experiment and two control groups each one consists of 20 subjects. The experimentgroups have been participated in a decision making skills programme of nine sessions. However, control groups haven't been applied any programme. Data of the research has been tested through two-sided varition analyses method variaton ( ANOVA.the variation analyses oppropriate for split plot technology with 2x2 factors) for repeated data. According to the results of the research, a decrease has been observed in the impulsive decision making behaviors of the students participated in the decision making skills training programme.Moreover.an increase has been observed in the logical decision making skills of these students. There has been found no statistically significant difference between the data colected from the post test and the data colected from the post teatment test given after 3 monts.There has been observed no statistically significant in control groups. Results of this research has shown that the decision making skills training program has been effective on improving the decision making skills of the students.
Collections