Müfredat laboratuar okullanda görev yapan öğretmenlarin eğitim araç-gereçlerini etkili kullanma durumlarına ve hizmet içi eğitim ihtiyaçlarına yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Müfredat Laboratuar Okullarında görev yapan öğretmenlerin eğitim araç-gereçlerini etkili kullanma durumlarını ve hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, Türkiye genelinde 7 coğrafi bölgede bulunan Müfredat Laboratuar Okulları ve bu okullarda görev yapan öğretmenler oluşturmakta olup, örneklemini ise her coğrafi bölgeden 2 il olmak üzere 14 ilden (Bunlar ; Adana, Ankara, Balıkesir, Denizli, Diyarbakır, Erzurum, Eskişehir, İsparta, istanbul, izmir, Malatya, Samsun, Siirt, Trabzon'dur), küme örnekleme yöntemi ile seçilen, 55 okul ve bu okullarda görev yapan toplam 1100 öğretmen oluşturmuştur. Araştırma için geliştirilen anket 1998-1999 öğretim yılının ikinci döneminde uygulanmıştır. Araştırmada kullanılan veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen ve çoğaltılan anketlerle toplanmıştır. Anket genel olarak üç bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde öğretmenlerle ilgili kişisel bilgilere yer verilmiş, ikinci bölümde öğretmenlerin eğitim araç-gereçlerini kullanma durumlarına ve üçüncü ve son bölümde ise öğretmenlerin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarına ilişkin sorulara yer verilmiştir. Ayrıca son bölümün sonunda, öğretmenlerin eğitim araç-gereçlerinin kullanımı ve halihazırdaki sorunlara ilişkin görüş ve önerilerine yer verilmiştir. Öğretmenlerin anketteki sorulara verdikleri cevapların yüzde ve frekansları alınmış, ortalama ve standart sapmaları hesaplanmıştır. Öğretmenlerin, hizmet öncesinde ve herhangi bir hizmet içi eğitim kursunda eğitim araç-gereçlerinin kullanımı ile ilgili ders veya kurs alma durumlarına göre, görüşleri arasında 0.05 anlamlılık düzeyinde fark olup olmadığını belirlemek için ` t ` testi uygulanmıştır.Araştırmadan çıkan sonuçlar kısaca şöyledir. 1. Öğretmenler, belli seviyede teknik bilgi ve beceri gerektiren araçları ya hiç kullanmamakta ya da çok az kullanmakta olup, fazla teknik bilgi ve beceri gerektirmeyen araçları ise oldukça fazla kullanmaktadırlar. 2. Araçlardan yararlanamama sebepleri olarak öğretmenler en çok; söz konusu araçların okullarında bulunmadığı ya da sayısının yetersiz olduğu, araçları kullanmada bilgi ve beceri eksikliği, gereç geliştirebilmek için gerekli olan kaynağın yetersiz olduğu ve özellikle az kullanılan ya da hiç kullanılmayan araçlar için bu araçların hiç tanınmadığı gibi sebepleri belirtmişlerdir. 3. öğretmenlerin büyük çoğunluğu, eğitim araç-gereçleri ile ilgili bir hizmet içi eğitim kursu açıldığı taktirde katılmak istediklerini belirtmişlerdir. Böyle bir hizmet içi eğitim kursunda, en fazla bilgisayar, data-show, slayt projektörü, tepegöz projektörü gibi daha kompleks araçlarla ilgili olarak kurs almak istediklerini ifade etmişlerdir. 4. Hizmet öncesinde veya hizmet içi eğitim kursunda eğitim araç- gereçleri ile ilgili ders veya kurs alan öğretmenler, böyle bir ders yada kurs almayan öğretmenlere göre eğitim araç-gereçlerini daha fazla kullanmaktadırlar. This study has been conducted to see effectively teachers who are working in `Curriculum Laboratuary Schools` use educational materials and to assess their in-service education needs. Population of this study consists of Curriculum Laboratuary Schools teachers from seven different geographic regions in Turkey. Two cities were chosen from each geographic region (these cities were Adana, Ankara, Balıkesir, Denizli, Diyarbakır, Erzurum, Eskişehir, İsparta, İstanbul, İzmir, Malatya, Samsun, Siirt and Trabzon). By using group sampling method fifty-five schools including 1100 teachers who are working in these schools were chosen as a sampling group. Survey for this study has been applied during the second half of 1998-1999 teaching year. Answers given by teachers has been analyzed on the basis of percentages, frequencies and standart deviations. To understand whether there is a meaningful difference between taking a course about using educational materials ` t ` test was used at the level of 0.05. Results from the research are in the following: 1. Educational equipment which requires high technical skills and knowledge to be used are rarely (or never) used by teachers. In contrary, equipment which does not require high technical skills and knowledge are frequently used by teachers. 2. Teachers who took a course (either preservice or in-service) about using educational equipment used materials more frequently than teachers who did not take any course about using educational materials.IV 3. Should a course is given about using educational materials most of the teachers are volunteer to attend. If such a course is given, teachers generally preferred to see computers, data-show, forehead and slayd projektör. 4. Causes of not adequatly benefitting from educational equipment mentioned by teachers are in the followiing; a. Schools do not have educational materials or materials are not adequate in quantity and quality. b. Shortness of knowledge and skills in using the materials. c. Insufficent sources to develop materials, d. The least used materials were not recognized by teachers.
Collections