Otistik çocuklara iletişimin öğretilmesinde resim dersinin etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Otistik çocuklara iletişimin öğretilmesinde resim dersinin etkililiği adlı bu çalışmanın genel amacı, iletişim engelli sayılan otistik çocukların resim dersi yoluyla soru sorma ve soruya cevap verme davranışlarını artırmakta etkili midir değil midir sorusuna cevap aramaktır. Araştırmaya otistik çocuklara eğitim veren bir kurumun (12 kişilik) grup eğitimi alan bir sınıfından iki otistik çocuk dahil edilmiştir. Araştırma tek denekli deneysel desenlerden A-B yöntemiyle desenlenmiştir. Veriler grafiksel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmada tüm uygulamalar ve gözlemler video kamera ile kaydedilmiştir. İki gözlemci tarafından kayıt edilen araştırma verilerinin güvenilirlikleri, sayılan hedef davranışların karşılaştırılmasıyla sağlamlaştırılmıştır. Araştırmanın bulguları; resim dersinin otistik çocuklara iletişimin öğretilmesinde ve soru sorma, cevap verme davranışlarını artırmada etkili olduğu izlenimini vermektedir. Resim dersi öğretim programına son verilerek, olağan sınıf ortamına geri dönüldüğünde ise çocukların iletişim becerilerinin ve soru sorma, cevap verme davranışlarının azaldığı görülmüştür. Bu da resim derslerinin otistik çocukların iletişim becerilerini olumlu yönde etkilediğini göstermektedir. ıı The general purpose of this study, named as the efficiency of painting course in the teaching process of communication with autistic children, is to look forward an answer whether painting courses are affective or not in behaviours of giving reply to questions. In this research two autistic children are included from the classroom of 12 personal of the institution. This research is designed of the unique subject of experiment A-B methods. The data was analysed with graphical analysing method. In the research process all applications and observations were recorded with video camera. The reliability of the data of the research, recorded by two observers, were ensured with comparing the target behaviours. The findings of the research gives the impression that the painting course is effective for autistic children in learning communication and increase behaviours of the asking questions and giving answers. It has been observed that when it was ended the painting course and came back to the normal class environment, the communication skill of children was decreased and behaviours of asking questions and answering were also decreased. This fact shows that the course of painting affects the communication skills of autistic children positively. in
Collections