İlköğretimde sınıf öğretmenlerinin sınıf içi disiplini sağlamada kullandıkları yöntemler (Trabzon ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu I. kademede görev yapan sınıf öğretmenlerinin sınıf içi disiplini sağlamada kullandıkları ödül ve ceza yöntemlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın evrenini, Trabzon ilinde bulunan ilköğretim okullarında (1998- 1999 öğretim yılında) görev yapan sınıf öğretmeleri, örneklemini ise Trabzon ilindeki 22 ilköğretim okullarında görev yapan 1 10 smıf öğretmeni oluşturmaktadır. Toplanan verilerin SPSS paket programıyla istatistiksel analizleri yapılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin uygulamaları arsında fark olup olmadığını belirlemek için t testi, F testi ve manidarlık düzeyleri hesaplanmıştır. Bu araştırmada önemli bulgular elde edilmiştir. Bu bulguların bazıları şunlardır: İlköğretimdeki sınıf öğretmenlerinin cinsiyetlerine göre sınıf içi disiplini sağlamada kullandıkları ödül ve ceza yöntemlerinden fiziksel ceza, psikolojik ceza, psikolojik ödül ve sosyal ödül bakımından anlamlı bir farklılığın bulunmadığı anlaşılmıştır. İlköğretimdeki sınıf öğretmenlerinin çalıştığı okul türlerine göre sınıf içi disiplini sağlamada kullandıkları ödül ve ceza yöntemlerinden fiziksel ceza, maddi ödül, psikolojik ceza, psikolojik ödül ve sosyal ödül uygulamaları açısından anlamlı bir farklılığın bulunmadığı, sosyal ceza uygulamaları bakımından anlamlı bir farklılığın bulunduğu anlaşılmıştır. İlköğretimdeki sınıf öğretmenlerinin hizmet yıllarına göre smıf içi disiplini sağlamada kullandıkları, fiziksel ceza yöntemi bakımından anlamlı bir farklılık bulunmuştur. The purpose of this study was to explore primary school teachers' use of praise and punishment methods to order classroom discipline. The population of this study consisted of 1 10 primary school teachers practising in 22 primary schools, which were located in the city of Trabzon, in the school year of 1998 -1999. The data were analysed by SPSS. To determine the differences in practices of the teachers' use of praise and punishment, t test, f test and significance level were used as calculation. The research revealed important findings. Some of them are, as follows: It was revealed that there was no meaningful difference in the practices of the primary school teachers' praise and punishment in ordering classroom discipline from the methods of physical punishment, psychological punishment, psychological praise and social praise in relation to the teachers' genders. It was revealed that there was no meaningful difference in the use of praise and punishment methods to order the classroom discipline in terms of physical punishment, concrete praise, psychological punishment, psychological praise and social praise in relation to the types of the schools where the teachers worked. It was also revealed that there was a meaningful difference in the application of physical punishment in relation to the teaching experiences of the teachers in primary schools.
Collections