Lise 1. sınıf biyoloji öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada 1998 - 1999 öğretim yılında uygulamaya başlanan lise - 1 Biyoloji öğretim Programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel bir çalışmadır. Anıştırma, 1999 - 2000 öğretim yılında Ankara il merkezindeki Anadolu lisesi, Genel Lise ve Meslek lisesinde görev yapan 131 biyoloji öğretmeni üzerinde yapılmıştır. Lise - 1 Biyoloji Öğretim Programının değerlendirilmesine ilişkin öğretmenlerin görüşlerini almak üzere anket geUştirilmiştir. Öğretim programının amaçlarına, içeriğine, eğitim durumlarına ve değerlendirme öğelerine, konuların seviyeye uygunluğuna, kullanılan araç ve gereçlere, ders saati süresine ilişkin veriler anketle toplanmıştır. Toplanan verilerin çözümlenmesinde, her madde için aritmetik ortalama ve standart sapma bulunmuştur. Görüşler arasında anlamlı farklılıklar olup olmadığını belirlemek için 'V testi yapılmış ve 0,05 manidarlık düzeyinde test edilmiştir. Grup sayısı ikiden fazla olduğunda tek yönlü variyans analizi yapılmıştır. `F' değerinin anlamlı olduğu bu durumlarda, farkın hangi gruplardan kaynaklandığını saptamak için Scheffe testi uygulanmıştır. Variyans (±) 0,05 manidarlık düzeyinde test edilmiştir. 11 ABSTRACT This research is a specific study which aims to evaluation of the biology curriculum for 1st grade in high school education which is applied on period of 1998 - 1999 with the observation of instructor. This research is appKead in Anlara, the center provience 1999 - 2ÖÖÖ. Research has been applied through high school, Anadolu lisesi and Meslek lisesi. Survey has included, 131 biology instructor, which selected in research scope, Ankara (Turkey). Survey has developed to view the observations of the instructors, in the field of evaluation of the Myology curriculum for 1st grade in high school education. The curriculum has evaluated in following topics: Planned goals of curriculum, content of curriculum, education situation of curriculum, appropriateneS of planned goal to subjects considering general level of learning of curriculum, the tools and equipment are used of curriculum, effect of time factor in learning. For analyse of the data gathered from the result, average and standard deviation are computed for each article. To determine that there is a differences between opinion as a meaningful or not, dates has evaulated by *V test and minimum error tolerance has been adapted as 0,05. On the other hand one way variance analysis has been applied in the case of group more than two. In the cases, when the values of ^F` have been meaningful, Scheffe test, has been applied to understand the sources of differences outcomes. In the research, variances has been tested as (±) 0,05 meaningful.
Collections