Zihinsel engelli öğrencilere, temel toplama ve saat okuma becerilerinin kazandırılması, sürekliliği ve genellenebilirliğinde, doğrudan ve basamaklandırılmış öğretim yaklaşımlarına göre hazırlanan öğretim materyallerinin farklılaşan etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın amacı, zihinsel engelli öğrencilere, temel toplama ve saat okuma becerilerinin kazandırılması, sürekliliği ve genellenebilirliğinde 'Doğrudan ve Basamaklandırılmış Öğretim Yaklaşımlarına Göre Hazırlanan öğretim Materyallerinin' etkililiğini belirlemektir. Araştırmanın deseni, tek denekli deneysel desenlerden, dönüşümlü sağaltımlar desenidir. Araştırmanın deneklerini, 1998-1999 öğretim yılında, Ankara Çağdaş Eğitim ve Uygulama Okulu ve Mesleki Eğitim Merkezi' ne devam eden öğrencilerden, temel toplama ve saat okuma becerilerini bağımsız gerçekleştiremeyen ve bu becerilerin hazırlık davranışlarına sahip 4 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanabilmesi için, öğrencilerin temel toplama ve saat okuma becerilerindeki gereksinimlerini ve öğretim sonu düzeylerini belirlemek üzere, `Temel Toplama Gereksinim Belirleme ölçü Aracı` ve `Saat Okuma Gereksinim Belirleme Ölçü Aracı` geliştirilmiş ve temel toplama ve saat okuma öğretimi öncesinde ve sonrasında üçer kez uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerin temel toplama ve saat okuma becerilerindeki giriş davranışlarını belirlemek amacıyla, ` Temel Toplama Ayrıntılı Değerlendirme Ölçü Aracı` ve `Saat Okuma Ayrıntılı Değerlendirme ölçü Aracı` geliştirilmiş ve 'Basamaklandırılmış öğretime Göre Hazırlanmış Temel Toplama ve SaatOkuma öğretim Materyalinin' sunumunun 1. oturumunun başında bir kez uygulanmıştır. Araştırma verileri grafiklerle gösterilmiş ve grafikler niteliksel olarak yorumlanmıştır. Araştırma bulguları, temel toplama ve saat okumanın kazanılmasında, temel toplama ve saat okumanın 'Doğrudan Öğretime Göre Hazırlanan öğretim Materyali' ile sunulmasının, 'Basamaklandırılmış Öğretime Göre Hazırlanan öğretim Materyali' ile sunulmasından daha etkili olduğunu göstermektedir. 'Doğrudan öğretime Göre Hazırlanan Temel Toplama ve Saat Okuma öğretim Materyalleriyle' yapılan öğretim, temel toplama ve saat okumanın sürdürülmesi ve genellenmesine yol açmaktadır fakat, 'Basamaklandırılmış Öğretime Göre Hazırlanan Temel Toplama ve Saat Okuma Materyalleriyle' yapılan öğretim sonunda, öğrencilerde temel toplama ve saat okuma amaçları gerçekleşmediğinden 'Basamaklandırılmış Öğretime Göre Hazırlanmış Temel Toplama ve Saat Okuma Materyalleriyle' yapılan öğretimin, temel toplama ve saat okumanın sürdürülmesi ve genellenmesine yol açıp açmadığı ile ilgili veri toplanması mümkün olmamıştır. Ill SUMMARY The porpose of this study was to determine the effectiveness of 'Instructional Materials That Were Designed According To Direct Instruction' and Instructional Material That Wei# Designed According To Interactive Unit` in acquizition, maintanence and generalization of additiorland telling timeskills in students with mental retardation. 'Alternating Treatment Design' which was one of the single subject designs was used as a research design. A total of 4 students who were from school of Çağdaş Eğitim ve Uygulama during 1998 - 1999 education year and who can not independently add and tell the time and who have the pre-requisite behavior of these skills, constituted the subject group of this study. To collect the research data and to determine the performance levels of the students in basic addition and telling time skills 'Basic Addition Skills Criterion Referance Test' were developed. These tests were used, three times before and after the teaching of the skills. Besides, inorder to determine the students performance levels in basic addition and telling time skills 'Basic Additşon Assesment Device' and 'Telling Time Assesment Device' were developed and were used once at the beginning of the instruction sassion of interactive unit. Data of the study were given in graphs and graphs were qualitatively interpreted. T.C¥ÜKSEKÖ?3lETtM KURDLDIV Results of the study indicated that at the end of the instruction that was performed by ' Instructional Materials That Were Designed According To Direct Instruction' was more effective than the instruction that were performed by 'instructional Materials That Were Designed According To Interactive Umf. The instruction that were performed by 'Instructional Materials That Were Designed According To Direct Instruction On Addition And Telling Time' were effective on the maintanence and generalization of addition and telling time but, data on maintanence and generalization of addition and telling time skills can not be collected becouse, at the end of the instruction that were performed by 'Instructional Materials That Wee Designed According To Interactive Umf, the subjects can not acquize the objectives of the skills.
Collections