Milli Eğitim Bakanlığı`na bağlı eğitim kurumları yöneticilerinin seçimi ve yerleştirilmesinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın amacı, Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı eğitim kurumlan yöneticilerinin seçimi ve yetiştirilmesine yönelik olarak yapılan uygulamaları değerlendirerek sisteme dönüt sağlamaktır. Eğitim kurumları yöneticilerinin seçimi ve yetiştirilmesine yönelik olarak yapılan uygulama ilk defa seçme sınavına giren yönetici adaylarına ve bunlara ders veren öğretim üyelerine anket uygulanarak dönüt alınmıştır. Anket, Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Atama ve Yer Değiştirmelerine İlişkin Yönetmeliği 'ne göre Ortaöğretim Genel Müdürlüğü'ne bağlı okullara atanan 575 okul müdüründen 144'ü ile bu hizmet içi eğitimde ders veren 14 üniversiteden 60 öğretim üyesine uygulanmış ve seçme sınavı ile hizmet içi eğitim faaliyeti hakkında bunların değerlendirmeleri alınmıştır.Bu görünümü ile betimsel bir çalışmadır. Araştırmada, eğitim kurumlan yöneticileri yetiştirilirken mevcut uygulama hakkındaki düşünceler, seçme sınavı ve hizmet içi eğitim faaliyeti ile eğitim kurumlan yöneticilerinin atanması ile ilgili genel bir değerlendirme yapılmıştır. Buna paralel olarak eğitim kurumları yöneticilerinin seçimi ve yetiştirilmesindeki güçlükler belirlenmeye çalışılmıştır. Sonuçta, Türkiye'de Millî Eğitim Bakanlığınca uygulamaya konulan eğitim kurumlarının seçimi ve yetiştirilmesindeki eksiklikler belirlenmiştir. Araştırmanın bulguları şu başlıklar altında verilebilir: Eğitim kurumları yönetici adayları ve öğretim üyeleri Millî Eğitim Bakanlığı'nın Eğitim kurumları yöneticilerinin seçimine yönelik olarak uygulamaya başladığı sınav sistemine devam etmesini istemektedirler. Eğitim kurumları yönetici adaylarının seçimine yönelik olarak yapılan seçme sınavındaki soruların türlerinin ve bu soruların güvenirlilik ve geçerlilik açısından yeniden değerlendirilmesi gerekmektedir. Eğitim kurumları yöneticilerinin seçimine yönelik olarak yapılan hizmet içi eğitim faaliyetlerini bünyesinde eğitim fakültesi bulunan üniversiteler yapmalıdır. Ayrıca,hizmet içi eğitimde verilen dersler ve programlar yeniden gözden geçirilmelidir.Eğitim kurumları yönetici adayları yetiştirilirken deneyimli okul müdürlerinden yararlanılmalı ve hizmet içi eğitimde kesinlikle yönetici adaylarına uygulama yaptırılmalıdır. Eğitim kurumları yönetici adayları mülakata tabi tutulmadan atanmamalı ve mülakatı da üniversite bakanlık temsilcilerinden oluşan bir komisyon yapmalıdır. Eğitim kurumları yöneticilerinin yetiştirilmesine yönelik olarak yapılan hizmet içi eğitim faaliyeti kredilendirilerek yüksek lisans eğitimi şeklinde yeniden düzenlenmelidir. Önerileri getirilmiştir. HI SUMMARY Purpose of this reseanch is to evaluate the implementations directed to the selection and training of the administrators of the education institutions depend on the Ministry of National Education and to provide feedback to the system. The questionnaire has been implemented on the following people: The people that have a success within the first selection examination implemented according to the regulation on the appointment of the administrators of the education institutions depend on the Ministry of National Education, and that are provided in- service training. These people are 144 of the 575 person that are assigned as an administrator to the schools depend on the General Directorate of Secondary Education and 60 instructor from 14 university that provide inservice training. This is a descriptive study with this aspect. Some considerations about the existing implementation on the training of the administrators of the education institutions have taken a place within the framework of the regulation mentioned in this study, And also, evaluations have been made about the selection examination, in-service training activities and assignment of the administrators of the education institutions. It is determined that there are some problems about the selection and training of the administrators of the education institutions. Consequently, some deficiencies have been determined about the policy of the MONE in Turkey on the selection and assignment of the administrators of the education institutions. Findings of this study are as following: a d Candidate administrators and instructors of the education institutions want MONE to continue to implement the examination system that is prepared for the selection of the administrators of the education institutions. a d It is essential that type of the questions, confidence and justification of these questions must be evaluated. a g In-service training activities directed to the selection of the administrators of the education institutions have to be provided by the universities that have Education Faculty. And also, lessons and programs within the in-service training have to be reviewed.IV a d School pricipals have to be used for the training of the candidate administrators of the education institutions and these candidates have to practise these lessons. a a Candidate administrators of the education institutions have to be assigned after they have been interviewed. This interview have been made by the commission consisting of the representatives of the Ministry. a a In-service training activities directed to the training of the administrators of the education institutions have to have credit system and reorganised as master degree. These issues have been suggested.
Collections