Sınıf öğretmeni adaylarının müzik eğitimi ve öğretimi konusundaki donanımları üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma,sınıf öğretmeni adaylarının müzik eğitimi ve öğretimi konusundaki donanımlarının etkili ve verimli müzik eğitimi için önemini vurgulamak amacıyla yapılmıştır. Betimsel bir çalışma niteliği taşıyan bu araştırmada belgesel tarama yöntemiyle, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dallarında uygulanmakta olan zorunlu müzik derslerinin kredi dağılımı ve tanımlan, ilköğretim (l'ci kademe) döneminde müziğin çocuğun yaşamındaki yeri ve önemi,müzik öğretim yöntemleri incelenmiş. Ayrıca Gazi Üniversitesi, Ankara Üniversitesi ve Hacettepe Üniversitesi İlköğretim Bölümlerine bağlı Sımf Öğretmenliği Anabilim Dallarında eğitim alan sınıf öğretmeni adaylalannın müzik eğitimi ve öğretimi konusundaki donanımları anket uygulanarak tespit edilmiştir. Anahtar kelimeler: Sımf Öğretmeni, Müzik, İlköğretim This research was done to emphasize the importance of educational and instructional rigging of the class teachers candidates and their effectivenes and productivenes on the musical education. In this study which can be considered as a descriptive one, by the method of documentary research the credit distribution of the obligatory musical lessons and their definition, the importance and the place of music in childrens primary school period and the used methods of musicial instruction were examined. In addition a questionnaire was used to define the educational and instructional rigging of the class teachers candidates of Gazi University, Ankara University and Hacettepe University Class Teachers Departments.
Collections