İlköğretim 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin sosyal yetkinlik beklentilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin sosyal yetkinlik beklentilerini onların; ana-baba tutumları, cinsiyetleri ve sosyal karşılaştırma düzeyleri açısından incelemektir. 07.07.1999-20.07.2000 tarihleri arasında gerçekleştirilen araştırmanın evrenini 1999-2000 öğretim yılında Ankara Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ilköğretim okullarında öğrenim gören 7 ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma örneklemini ise random yöntemiyle seçilen, 1999-2000 öğretim yılında Şehit Mehmet Artanlar ve Gülhane ilköğretim okulu 7 ve 8. sınıflarında okuyan 185 kız, 226 erkek olmak üzere toplam 411 öğrenci oluşturmaktadır. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmada kullanılan veriler ; Sosyal Yetkinlik Beklentisi Ölçeği, Ana-Baba Tutum Ölçeği ve Sosyal Karşılaştırma Ölçeği ile elde edilmiştir. Veriler SPSS paket programında değerlendirilmiş ve. veri analizinde istatistiksel teknik olarak t - Testi ve pearson momentler çarpımı korelasyonu tekniği kullanılmıştır. Yapılan tüm istatistiksel işlemlerde hata payı p>.01 olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda ulaşılan bulgular aşağıda verilmiştir. LAnne ve baba tutumlarını otoriter olarak algılayan öğrencilerin sosyal yetkinlik beklentileri ile demokratik olarak algılayan öğrencilerin sosyal yetkinlik beklentileri arasında anlamlı düzeyde bir farklılık saptanmıştır. Böylece demokratik ana-baba tutumlarının sosyal yetkinlik beklentisini artırdığı belirlenmiştir. 2. Kız öğrencilerin sosyal yetkinlik beklentisi puanlarının ortalamaları, erkek öğrencilerin puan ortalamalarından yüksek bulunmuş ve aradaki farkın anlamlı olduğu belirlenmiştir. 3.Öğrencilerin sosyal yetkinlik beklentileri ile sosyal karşılaştırma düzeyleri arasında olumlu ve anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. SUMMARY The general purpose of this study was to examine the social self-efficacy expectations of 7th and 8th grade elementary school students from the aspect of parental attitude, sex and the level of social comparison. Subjects were 411 (185 female, 226 male) students randomly selected from the students studying at Şehit Mehmet Altanlar and Guihane Elementary Schools in 1 999-2000 academic year. The data used in study done by using correlate scanning model is found by social-efficacy expectation scale, parental attitude scale and social comparison scale. The datas are evaluated in SPSS pack program and in the analysis of the data, t-test and pearson correlation are used as statistical techniques. In all the statistical proceedings the risk of error is determined to be p>.01 The results of this study: 1. There is a meaningful difference between the social self-efficacy expectations of the students who percieved parental attitude as authoritarian and the students who percieved parental attitude as democratic. As a result it is indicated that democratic parental attitude enhances the social self-efficacy expectation. 2. It is found that the social self-efficacy expectation of girls is more than the boys and the difference is found meaningful. 3. It is found out that there is a positive and meaningful relationship between the social self-efficacy expectation and the level of social comparison of students.
Collections