Üniversitelerin müzik eğitimi anabilim / anasanat dallarında flüt eğitimi ve bu eğitimde çağdaş Türk flüt müziğinin yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada üniversitelerin müzik eğitimi anabilim/anasanat dallarında flüt eğitiminin genel durumunun ortaya konulması ve bu eğitimde `Çağdaş Türk Flüt Müziği`nin yerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmada gerekli verilerin toplanmasında kaynak tarama, görüşme tekniği, anket ve eser saptama formu kullanılmıştır. Çözümlemede nitel ve nicel tablolar oluşturulmuş, sınıflamalar yapılmış, istatistik olarak frekans ve yüzde kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre 1999-2000 akademik eğitim-öğretim yılı itibariyle Üniversitelerin Eğitim Fakülteleri, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri, Müzik Eğitimi Anabilim/Anasanat dallarının çoğunluğunda (%60'mda) flüt eğitimi yapılmaktadır. Bu eğitimde kapsam ve düzey olarak belirli bir aşama kaydedildiği görülmekte, ancak `Çağdaş Türk Flüt Müziği` eserleri çok az ve sınırlı olarak kullanılmaktadır. Ankara' daki üniversitelerin mesleksel müzik eğitimi veren kurumlarında kompozisyon bölümlerine uygulanan eser saptama formu ve yapılan kaynak tarama ile toplam 86 adet `Çağdaş Türk Flüt Müziği` eserinin mevcut olduğu ortaya çıkarılmış bulunmaktadır. Üniversitelerin Müzik Eğitimi Anabilim/Anasanat dallarında flüt eğitiminin daha çok yaygınlaşması, gerekli görülmektedir`Çağdaş Türk Flüt Müziği` eserlerinin incelenerek çözümlenmesi ve flüt eğitiminde kullanılabilir duruma getirilmesi için flüt öğretim elemanlarının tümünün katılımını içeren bir eğitim semineri düzenlenmesine gerek duyulmaktadır. Anahtar Kelimeler : Flüt Eğitimi - Çağdaş Türk Flüt Müziği Sayfa Adeti : 93 Tez Yöneticisi : Prof. Dr. Ali UÇAN Ill ABSTRACT In this study, it was aimed to out line the general condition of the flute training in the music/art departments of the universities and to determine the position of the Contemporary Turkish Flute Music' in this training. To gather the necessary information, literature review, interview, questionnaire and art determination forms were used in this study. For analysis, quantitative and qualitative tables were made and classifications were done and statistical frequencies and percentages were used. Based on the results obtained from this study, for the 1999-2000 calendar year flute training is being performed in most of the Education, Fine Arts, and Music Training Departments of the universities (about 60%). In this training, the coverage and the level seems to be high but 'Contemporary Turkish Flute Music' works are a few and they used in a limited way. In the universities giving an occupational music training in Ankara, the art determination forms applied to the composition department and the literature review revealed that there exists totally 86 'Contemporary Turkish Flute Music' works. To broaden the scope of flute training in Music Education Departments of the universities and to analyze 'Contemporary Turkish Flute Music' works and make them ready to be used in flute training, it is necessary to organize an educational seminar with the participation of all flute training academicians. Key Words : Flute Training - Contemporary Turkish Flute Music Number of Page : 93 Thesis Conductor : Prof. Dr. Ali UÇAN
Collections