İlköğretim okullarında öğretmenlerin karara katılma düzeyleri (Marmaris ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerinin okul yönetimi tarafından alınan karara katılma düzeylerine ilişkin görüşlerinin saptanmasıdır. Araştırmada bilgi toplama aracı olarak `Karara Katılma Anketi` kullanılmıştır. Ankette ilköğretim okullarında okul yönetiminin, eğitim programlan, öğrenci işleri. personel işleri, fiziki yapı ve araç gereçler konularında aldığı kararlara öğretmenlerin katılma derecelerine ve katılmayı isteme derecelerine ilişkin görüşlerim saptamaya yönelik otuz soru bulunmaktadır. Ankete katılan öğretmenlerin bu konulardaki okul yönetiminin aldığı kararlara katılma derecelerine ilişkin görüşleri ile katılmayı isteme derecelerine ilişkin görüşleri, her soru ile ilgili dört noktalı likert tipi ölçekle saplanmıştır... Araştırma, Muğla ili, Marmaris ilçesinde bulunan ilköğretim okullarında görev yapan 229 öğretmen üzerinde yapılmıştır. Araştırmada istatistiksel çözümleme için frekans, yüzde, aritmetik ortalama, (t) testi, varyans analizleri testleri uygulanmıştır. Araştırmada aşağıdaki bulgular elde edilmiştir: 1 -Öğretmenlerin, okul yönetimi tarafından alman karalara.katılma derecelerine ilişkin görüşleri `Çoğunlukla` seçeneğinde yoğunlaşmaktadır. 2-Öğretmenlerin, okul yönetimi tarafından alınan kararlara katılmayı isteme derecelerine ilişkin görüşleri `Her Zaman` seçeneğinde yoğunlaşmaktadır. 3 -Öğretmenlerin, okul yönetimi tarafından alınan kararlara katılma derecelerine ilişkin görüşleri ile katılmayı isteme derecelerine ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmaktadır.IV 4-Öğretmenlerin, okul yönetiminin aldığı kararlara katılma derecelerine ilişkin görüşleri ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. 5-Öğretmenlerin, okul yönetimi tarafından alman kararlara katılma derecelerine ilişkin görüşleri ile kıdemleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Öğretmenlerin kararlara katılma derecelerine ilişkin görüşleri kıdemlerine göre farklılık göstermektedir. 6-Öğretmenlerin, okul yönetimi tarafından alınan kararlara katılmayı derecelerine ilişkin görüşleri ile kademeleri arasında anlamlı bir fark bulunmamaktadır. SUMMARY The aim of this research to join of the primary school teachers the level of the decision which made of school management. In this research `participation in desicion Inguiry there are thirty questions about education programs, students business, personel business, physical structure and the educational tools to find the level of the desion and the leval of wishing according to the teachers, the opinions of the teachers about the level of participating in decision made bye school management and the level of wish to participate in desicion are fixed by questions that have four dont type likert scale. _ This research^ is. done with-2294eaehers whcrwork in the primary schools of Marmaris town in Muğla province. In this research, frequency, percentage aritmetical avarage, T test and varyans tests are used to statistical analysis. The folowing are found by this research : 1-The opinions of the teachers, abouut the level of participate in the decisions made by school management are condonse in the choise as `Mostly` 2- The opinions of the teachers about the level the visit to participate in the decisions made by school management, are condonse in the choise as` Always` 3- There is a meaningfull difference between the opinions of the teachers about the level of participatig in decisions and wish to participak in decisions made by school management 4- There is no meaning full relation between the level of participatiy in decisions and the sex of teachers. 5-On the other hand, there is a meanigful relation between the opinions about the level of participatiy in decision made by school management and seniority ofVI teachers. The opinions of the teachers about the level of participating in decisions are changing by their seniority 6- There is a meaningful relation between the opinions about the level about the level of participating in decisions made by school management and the degrees of teachers xw«v*v£
Collections