İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin `Milli Eğitim Bakanlığı`na bağlı eğitim kurumları yöneticilerinin atama ve yer değiştirmelerine ilişkin yönetmelik` hakkındaki görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın amacı; ilköğretim okulu müdürlerinin atama ve yer değiştirmesiyle ilgili mevcut uygulamalar hakkında ilköğretim okulu müdürlerinin ve öğretmenlerinin görüş ve önerilerinin belirlenmesidir. Araştırmanın ömeklemini Ankara ili merkez ilçelerinde görev yapan 299 öğretmen ve 70 okul müdürü oluşturmuştur. Veriler, araştırmacı tarafından `Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlan Yöneticilerinin Atama ve Yer Değiştirmelerine İlişkin Yönetmelik` hükümleri esas alınarak geliştirilen ve doğrudan araştırmacı tarafından okul müdürü ve öğretmenlere uygulanan `İlköğretim Okulu Müdürü Atama ve Yer Değiştirmelerini Değerlendirme Anketi` ile toplanmıştır. Araştırmada, ilköğretim okul müdürleri ve öğretmenlerinin, mevcut yönetmeliğe katılma düzeyleri, katılma düzeylerinin, bulunduğu konuma, cinsiyete, mezun olunan okula ve mesleki kıdeme göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Okul müdürü ve öğretmenlerin mevcut yönetmelikteki Genel ve Özel koşullara büyük ölçüde katıldıkları görülmüş, tercih nedenlerinden `Takdirname ve aylıkla ödüllendirilmiş olmak` ve `Eğitim, öğretim, yönetim, işletmecilik veya mesleği ile ilgili alanlarda yayınlanmış eseri olmak` maddelerine % 28,1 ve % 32,1 oranmda katılmayanların bulunduğu görülmüştür. Atama ve yer değiştirme ile ilgili maddelerden 5. 7 'de belirtilen `Ataması Bakanlıkça yapılan okul müdürleri, Bakanlıkça oluşturulan komisyonlar tarafından seçilerek atanır` maddesine yüzde 47,6, 5. 8 'deki `Ataması valilikçe yapılan okul müdürleri, İl Milli Eğitim Müdürlüğünde oluşturulan komisyonlar tarafından seçilerek atanır.` Maddesine yüzde 42,1 oranmda katılmayanların bulunduğu görülmüştür.11 Okul müdürü ve öğretmenlerin, genel koşullara katılma düzeyleri arasında fark bulunmazken, özel koşullardan 3.1 ve 3.2 maddelere tercih nedenlerinden 4.1 ve 4.2 maddelere, atama ve yer değiştirme ile ilgili 5.1 ve 5.6 maddelere katılma düzeylerinde farklılık bulunmuştur. Genel koşullarla ilgili 2.1, 2.5, 2.6, 2.7 ve 2.10 maddelere, özel koşullarla ilgili 3.1 ve 3.2 maddelere, tercih nedenleriyle ilgili 4.1, 4.2, 4.3 ve 4.4 maddelere, atama ve yer değiştirme ile ilgili 5.10, 5.12, 5.16, 5.17 ve 5.21 maddelere katılma düzeylerinde cinsiyete göre farklılık bulunmuştur. Genel koşullarla ilgili 2.1. maddeye, özel koşullarla ilgili 3.3. maddeye, tercih nedenleriyle ilgili 4.2. maddeye atama ve yer değiştirme ile ilgili 5.2 ve 5.17. maddelere katılma düzeylerinden mezun olunan okula göre farklılık bulunmuştur. Genel koşullarla ilgili 2.1, 2.7, 2.8 ve 2.10 maddelere, özel koşullarla ilgili 2. maddeye, tercih nedenleriyle ilgili 4.2 ve 4.7 maddelere katılma düzeylerinden mesleki kıdeme göre farklılık bulunmuştur. Ill SUMMARY The aim of this research is to mentioning of the thoughts recommendations of principals and teachers of primary schools on the existent applications of appointment and changing the place of principals and teachers of primary schools. The samples of the research are composed of 299 teachers and 70 school principals on duty in Ankara Province, center districts. The data has been gathered with the `Evaluation Inquiry of Appointment of Primary Schools Principals and Changing their Duty Places`, applied and directly developed by researcher, taking the basis of provisions of `Regulation on Appointment and Changing the Duty Places of Principals of Education Institutions, Dependent on Ministry of National Education` In the research, it has been researched whether participation levels has showed difference with regards of position, sex, school graduated, professional seniority of participation level of school principals and teachers into the existent regulation. It has been experienced that school principals and teachers have mostly participated into this regulation and it has been also experienced that there are some people, who do not participate, on the rate of 28.1 % and 32.1 %, to the articles of `Ta have been rewarded by Document of Appreciation or Wage` and `Having a published work in the field of Education, training, administration, business management or in professional fields thereof of the selection reasons. It has been also experienced that there are some people, who don't participate into articles, concerning appointment and changing the duty place article of 5.7, mentioning `Principals, who appointed by Ministry, are appointed by the commissions, formed in structure of Ministry` with rate ofIV 47.6 %, and the article 5.8, mentioning `Principals, who appointed by Governorship, are appointed by the commissions, formed in structure of Directorate of Province National Education` with rate of42.1 %. It has been found out that there is no difference on the participation levels of School principals and teachers to the general conditions but there are some difference on the participation levels to the special conditions of articles 3.1 and 3.2, selection reasons of the articles of 4.1 and 4.2, changing the duty places articles of 5.1 and 5.6. It has been found out mat there is difference on the participation levels of general conditions articles of 2.1,2.5,2.6, 2.7 and 2.10, special conditions articles of 3.1 and 3.2, selection reasons articles of 4.1, 4.2, 4.3, and 4.4, appointment and changing duty places articles of 5.10, 5.12, 5.16, 5.17, 5.17 in accordance with sexes of school principals and teachers. It has been found that there is difference on the participation levels of general conditions articles of 3.3, special conditions articles of 3.3, selection reasons articles of 4.2, appointment and changing duty places articles of 5.2 and 5.17 in accordance with their schools graduated. It has been found out that there is difference on the participation levels of general conditions articles of 2.1, 2.7, 2.8, 2.10, special conditions articles of 2, selection reasons articles of 4.2 and 4.4 in accordance with professional seniority of school principals and teachers.
Collections