Çoklu zeka kuramına göre hazırlanan öğretim etkinliklerinin 4. sınıf öğrencilerinin matematik erişilerine ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Çoklu Zeka Kuramına göre hazırlanan öğretim etkinliklerinin öğrencilerin matematik basanlarına ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığına etkisi ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırma kapsamında, ilköğretim dördüncü sınıf matematik dersi konulan içerisinden `Zaman Ölçüleri` konusu ele alınmıştır. Araştırma Gazi Üniversitesi Vakfı Özel İlköğretim Okulu dördüncü sınıflar üzerinde yapılmıştır. Ön-test puan ortalamaları birbirine denk olan iki şubeden 4-A sınıfı deney grubu, 4-B sınıfı ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Araştırmaya katılan gruplar; öğrenilecek konu öncesi ön test, konu sonrası son-test ve konu bitiminden bir ay sonra öğrenilmesi beklenilen davranışların hatırlanmasını yoklayan bir kalıcılık testi uygulanmıştır. Kalıcılık testi ile grupların unutma derecesi ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla zamanlar ünitesi için hazırlanan çoktan seçmeli ölçme aracı kullanılmıştır. Araştırma deneysel bir çalışmadır. Araştırma sonuçlarından elde edilen bulgulara göre; grupların son -test puanlarına bakıldığında Çoklu Zeka Kuramı ile öğretim yapılan deney grubunun son test puan ortalaması 18.08, geleneksel yöntemle öğretim yapılan grubun son test puan ortalaması ise 15.95 olarak bulunmuştur, t testi analizi sonucunda t değeri 2.55 olarak belirlenmiştir..05 düzeyinde tablo t değeri 2.06 olduğundan bulunan sonucun deney grubunun lehine olduğu anlaşılmaktadır. Grupların kalıcılık puanlarının ortalamalarına bakıldığında Çoklu Zeka Kuramıyla öğretim yapılan deney grubunun kalıcılık puanlarının ortalaması 18.04, Kontrol grubunun kalıcılık testi puanlarının ortalaması ise 14.01 olarak bulunmuştur, t testi analizinde sonuç 7.46 olarak belirlenmiş, 0.5 düzeyinde tablo t değeri 2.06 olduğundan bulunan sonucun deney grubunun lehine olduğu ortaya çıkmıştır.II Deney grubunun son-test puanlarının ortalaması 18. 08, kalıcılık testi puanlarının ortalaması ise 18.04 bulunmuştur, t testi analizinde t değeri 0.2 olarak belirlenmiştir. 0.05 düzeyinde tablo t değeri 2. 06 olduğundan ve hesaplanan t tablo t değerinden küçük olduğundan, son test ve kalıcılık testi puanları arasında anlamlı bir farkın olmadığı ortaya çıkmıştır. Bu sonuç öğrenilen bilgilerin unutulmadığını ortaya çıkarmaktadır. Kontrol grubunun son-test puanlarının ortalaması 15.95, kalıcılık testi puanlarının ortalaması ise 14.01 bulunmuştur, t testi analizinde t değeri 3.18 olarak belirlenmiştir. 0.05 düzeyinde tablo t değeri 2. 06 olduğundan ve hesaplanan t tablo t değerinden büyük olduğundan, son test ve kalıcılık testi puanları arasında anlamlı bir farkın olduğu ortaya çıkmıştır. Bu sonuç ise geleneksel yöntemin öğrenilen bilgilerin kalıcılığı üzerinde olumlu bir etkiye sahip olmadığını göstermektedir. Bu sonuçların yanısıra öğretmenler tarafından yapılan gözlem ve görüşmelerin sonucunda Çoklu Zeka Kuramı ile işlenen derslere katılan öğrenciler, derslerin çok eğlenceli geçtiğini söylemişler ve aktif olarak, yapılan aktivitelere katılmışlardır. The aim of this research is to reveal that to teaching activities which are designed according to the Multiple intelligence Theory have effects on the students success in mathematics and on the permanence of the knowledge learned. With in the content of the research, Time Measurements which was chosen among the subjects in the syllabus of fourth grades, has been dealt. This research has been carried out the fourth graders at Gazi University Foundation Private Primary school. Among all the classes, two of them were selected, 4-A was selected as an experimental group and 4-B as a control group considering their pre-test points. The groups attending to the research were applied a permanence test which examines the behaviors that have to be gained before the subject to be taught, after the subject and the month after the completion of the subject. The points acquired from pre-test were used in order to balance the groups and final test points were used in order to determine the erişi points and permanence test was used in order to bring up the level of oblivion. İt is found out that the average of the final test's points of the experimental group who studied in accordance with Multiple Intelligence Theory was 18.08, were as the average of the final test's points of the control group was 15.95. The t point was determined as 2.55 inthe analysis oft test. Because of the fact that the table t point in the level 0.5 was 2.06 it is understood that the result is to the advantage of the experimental group. When we look at the average of permanence points of the groups, it is found out that the average of permanence points of the experimental group was 18.04 where as the avarage of permanence points of the control group was 14.01. It is determined that the result was 7.46 according to the analysis oft test and because of the fact that the table t point in the level 0.5 was 2.06 it is understood that the result is to the advantage of the experimental group. It is found out that the average of the final test points of the experimental group was 18.08 and the average of the permanence test points was 18.04 thei point was determinend as 0.2 in the analysis of t test. Because of the fact that the table t point was 2.06 in the level 0.05 and the calculated table t was smaller than the t point it is understood that there is no meaningful difference between the points of final test and permanence test. This result shows that the knowledge taught was not forgotten. It is found out that the average of the final test points of the control group was 15.95 and the average of the permanence test point was 14.01. the t point was determined as 3.18 in the analysis of t test. Because of the fact mat the table t point was 2.06 in the level 0.05 and the calculated table t was bigger than t point it is understood that there is a meaningful difference between the points of final test and permanence test. This result shows that the traditional method has no positive effect on the permanence of the knowledge which was learnt. Besides the results, the researches and interviews done by the teachers show that the students attending to the lessons which were designed according to Multiple Intelligence Theory told that the lessons were fun and they actively participated in the activities.
Collections