Halk eğitim merkez müdürlerinin çatışma çözümleme stratejileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın amacı, halk eğitim merkez müdürlerinin çatışma çözümleme stratejilerini hangi düzeyde kullandıklarını belirlemektir. Araştırmanın evrenini, Türkiye genelinde bulunan 923 halk eğitim merkezi yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmacı tarafından geliştirilen anketin geçerlik ve güvenirliğinin belirlenmesi için 90 yöneticiye anket uygulanmıştır. Anket iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kişisel bilgiler, ikinci bölümde halk eğitim merkezi yöneticilerinin çatışma yönetiminde kullandıkları stratejilere ilişkin 58 madde yer almaktadır. Araştırmada toplam 339 anket uygulanmış, 297 anket değerlendirmeye alınmıştır. Elde edilen verilerin tüm gruba göre aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları bulunmuştur. Araştırma verilerinin analizi sonucunda, çatışma yönetim stratejilerinden sadece uzlaşma boyutunda anlamlı fark bulunmuştur. Mevcut stratejilerden en fazla kullanılan ise entegrasyon stratejisi olarak bulunmuştur. ABSTRACT The purpose of this study is to describe conflict management strategies of adult education center administrators. A sample of 339 administrators were selected from the total number of 923 adult education center administrators. Data were collected via a questionnaire developed by researcher. This questionnaire was administered to 90 adult education center administrators to examine the reliability and validity of the instrument. Revised form was administered to 339 administrators and 297 questionnaires accepted as valid for analysis. Findings indicated that administrators reported to use integration strategy more often in comparison to other four strategies.
Collections