Ankara Merkez ilçelerindeki liselerde T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin öğretiminde öğretmenin yöntem seçimini etkileyen faktörler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
II ÖZET Bu araştırmada liselerde T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin öğretiminde öğretmenin yöntem seçimini etkileyen faktörler üzerinde durulmuştur. Araştırmanın amacı, liselerde T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin öğretiminde öğretmenin yöntem seçimini etkileyen faktörleri belirlemek ve bunun nedenlerini tespit etmektir. Bu araştırmanın birinci bölümünde problem tanımlanmış, alt problemler verilmiş, araştırmanın önemiyle ilgili yayın ve araştırmalar belirtilmiştir. İkinci bölümde liselerde T.C. inkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin öğretiminde öğretmenin yöntem seçimini etkileyen faktörler; öğretmen- öğrenci- okul- müfredat ve yöntemler dairesi içerisinde ortaya çıktığından bunların açıklaması yapılmıştır. Üçüncü bölümde araştırmanın modeli, evren ve örneklem, öğretmenlere ilişkin genel bilgiler, veri toplama aracı, verilerin toplanması, çözümlenmesi ve yorumlanması üzerinde durulmuştur. Dördüncü bölümde alt problemlere ilişkin bulgular ve yorumlar ele alınmış, sonuç ve öneriler açıklanmıştır. Tutum ölçeğinde geçerlik ve güvenirliği test edilmiş ifadeler bulunmaktadır. Bu ölçeğin uygulanmasında Random Metodu kullanılmıştır. Tutum ölçeği Ankara merkez ilçeleri Altındağ, Çankaya, Etimesgut, Gölbaşı, Keçiören, Mamak, Sincan ve Yenimahalle'deki liselerde uygulandı ve toplam 250 tarih öğretmeni katıldı. Bu araştırma kapsamında araştırmacı tarafından geliştirilen anket uygulanmıştır. ^SSSSSS.*0'8* m SUMMARY In this research, the factors that affect the choise of teaching methods by the History of Turkish Revolution and Kemalism Teacher at High School in Ankara, Turkey will be dwelled upon. The aim of this M. A. thesis is to determine the factors that affects the choise of teaching methods by History Teacher in Turkish High School and their reasons. In the first part of this survey, a problem has been defined and sub-problems have been given and the importance of the survey and related publications and related surveys have been pointed out. Since the factors, which affect the teacher's choice of method in the teaching of the History of Turkisch Revolution and Kemalism course, which consists of the subject of our research, in high schools, appear in the circle of teacher, student, school, administration, curriculum, methods, the explanation of these factors has been given in the second part. In the third part, the model of survey, universe and sampling, general information about teachers, medium of data collection, data collecting, data analysis and interpretation of data have been dwelled upon. In the fourth part, findings and interpretations related to sub-problems have been dealt with, results and suggestions have been explained. In the scale of attitude, there have been expressions of which validity and reliability have been tested in advance. Random method has been employed in the application of this scale. The scale of attitude has been conducted in the city center of Ankara which are Altındağ,' Çankaya, Etimesgut, Gölbaşı, Keçiören, Mamak, Sincan, Yenimahalle district in 135 high schools and 250 teachers participated in the questionnaire. In the scope of this survey, the questionnaire which was developed by the researcher has been conducted. In the identification information of teachers frequency and percentage, whether or not there has been a difference between the views of male and female teachers have been checked with t-test. The.05 level was designed as the criterion for significance.
Collections