Biyoloji öğretmeni adaylarında çevre eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışma, biyoloji öğretmeni adaylarında, hizmet öncesi çevre eğitiminin mevcut durumunu, öğrencilerin çevre ve çevre sorunlarına karşı ilgi ve tutumları ile çevre hakkında bilgilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada Gazi Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi ve Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakülteleri, Biyoloji Öğretmenliği 1. ve 4. sınıf öğrencilerine üç bölümden oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketin birinci bölümünde öğrencilerle ilgili kişisel ve öğrencilerin çevre ve çevre sorunlarına karşı ilgilerini, çevre sorunlarıyla ilgili düşüncelerini belirlemeyi amaçlayan sorular, ikinci bölümde çevre ve ekoloji ile ilgili kavram bilgisi sorulan, üçüncü bölümde ise çevre ve çevre sorunlarına yönelik tutum ölçeği yer almıştır. Öğrencilerin anket sorularına verdikleri cevapların yüzde ve frekansları alınmış, ortalama ve standart sapmaları hesaplanmıştır. Ayrıca öğrencilerin çevre ve çevre sorunlarına yönelik tutumlarının cinsiyet ve sosyoekonomik düzeye göre ve 1. ve 4. sımf öğrencileri arasında 0,05 anlamlılık düzeyinde farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla `t` testi uygulanmıştır. Sonuç olarak; öğrencilerin çevre ve çevre sorunlarına karşı ilgilerinin zayıf olduğu, 4. sınıf öğrencilerinin 1. sınıf öğrencilerine göre kavram sorularına daha fazla doğru cevap verdikleri halde bazı kavram yanılgılarının olduğu görülmüştür. Öğrencilerin çevre ve çevre sorunlarına yönelik tutumları genel olarak olumlu olmakla birlikte, tutumların cinsiyete göre ve 1. ve 4. sınıf öğrencileri arasında farklılık göstermediği, yalnız sosyoekonomik düzey yükseldikçe çevreye yönelik tutumlarının daha olumlu hale geldiği görülmüştür. 11 ABSTRACT This study has been conducted to understand the current status of environmental education on pre-service biology teachers; their sensitivity and attitude toward environment and environmental issues, and also their knowledge about environment. For the purpose of this study, a survey composed of three section has been given to both freshman and senior pre-service biology teachers at Gazi, METU, and Hacettepe Universities. In the first section of the survey, pre-service teachers were asked about demographics and their opinions on environmental problems, in the second part they were asked about their knowledge of environmental and ecological terms; in the last part they were given a scale to measure their attitudes toward environment and environmental issues. Percentage, frequency, mean and standard deviation of student responses has been calculated and reported. Furthermore, a t-test has been run as to see whether the attitudes toward environment and environmental problems showed significant difference at p = 0.05 level according to socioeconomic status, gender and between freshman and senior students. As a result, it is found that students' sensitivity toward environment and environmental issues were not high. It is also found that senior students compared to freshman had higher scores on content terminology section of the survey, however it has been noticed that even senior students had some misconceptions some of the ecological and environmental concepts. Results suggest that students' attitudes toward environment were generally positive. There were no differences between freshman and senior students, and gender in attitudes toward environment, but students who were at a higher socioeconomic status, had more positive attitudes toward environment.
Collections