Ortaöğretimde görev yapan fizik öğretmenleri için düzenlenen hizmetiçi eğitim programlarının etkinliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada; ortaöğretimde görev yapan fizik öğretmenleri için düzenlenen hizmetiçi eğitim programlarının etkinliği incelenmiştir. Bunun için M.E.B. Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığı tarafından 1999 yılında Mersin Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü'nde düzenlenen `Fizik Öğretim Metodlan ve Fizik Laboratuvar Araçlarını Kullanma Kursu` ile 2000 yılında Ankara Fen Lisesi'nde düzenlenen `Fizik Laboratuvar Araçlarım Kullanma ve Formatörlük Kursu`na araştırmacı-gözlemci olarak katılarak, öğretmenlerin hizmetiçi eğitim kurslarının etkinliği hakkındaki görüş ve önerileri uygulanan anket formları ile tespit edilmiştir. Düzenlenen her iki kursun; öğretmenlerin mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmedeki etkinliği, kursun başında ve sonunda uygulanan başarı testi ile belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin kursta kazandığı bilgi ve becerileri görev yaptıkları okullarında uygulama imkanı bulup bulamadıklarım tespit etmek için, kursiyerlerin adreslerine birer anket formu gönderilmiştir. Bu anket formları tekrar toplanarak değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Elde edilen veriler değerlendirildiğinde aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır: 1. 1999 yılında Mersin'de düzenlenen kursa katılan öğretmenler yapılan uygulamayı yeterince etkili bulmazken, 2000 yılında Ankara' daki kursa katılan öğretmenler uygulamayı bazı noktalar dışında (yeme-içme, dinlenme ve çalışma vb.) etkili bulmuşlardır. 2. Öğretmenlere uygulanan ön-test ve son-testin sonuçlan t-testi ile test edildiğinde, Mersin Hizmetiçi Eğitim Enstitüsün' de düzenlenen kursta anlamlı bir artış olmadığı; Ankara Fen Lisesin'de düzenlenen kursta ise anlamlı bir artışın olduğu tespit edilmiştir. Bu farkılılığm sebepleri öğretmen görüşleri ve yapılan gözlemlerden faydalanılarak araştırılmıştır. 3. Öğretmenlerin kursta kazandığı bilgi ve becerileri görev yaptıkları okullarında yeterince uygulamaya geçiremedikleri tespit edilmiştir. Uygulanan likert tipi anketin verilerinden, Mersin'deki kursa katılan öğretmenlerin kursta kazandığıII bilgi ve becerileri çok az; Ankara' daki kursa katılan öğretmenlerin ise kısmen uygulamaya geçirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçlan mevcut sistem değerlendirilerek incelenmiş, çözüm yollan ve öneriler getirilmiştir. Anahtar Sözcükler: Fizik Eğitimi Hizmetiçi Öğretmen Eğitimi Ill ABSTRACT In this study, efficiency of in-service education programs which is arranged for secondary school physics teachers. For this purpose by MEB In-service Education Department Presidency gave a course about ` Physics Teaching Methods and Using of Laboratory Equipment` at Mersin Institute of In-service Education in 1999 also, In 2000 at Ankara Science High-school `Using of Physics Laboratory Equipment and Formation course` were participated as researcher and observer to determine idea and recommend of teachers about in-service education courses' efficiency by inquiry forms. Both programs were stated about participants' efficiency of developing their knowledge and ability by the achievement test at the beginning and the end. To evaluate whether they could use these knowledge and abilities at school where they work an inquiry form had been sent to their addresses. These forms had been gathered and turned to account. As a result of collected data, following consequences are obtained. 1. Although participants of Mersin in 1999 hardly accepted the efficiency of the program, the latter had good idea about the program except for some points (food, resting and working). 2. When results of pre and post tests are assessed by t-test. It is achieved that there was no important increase in the program in Mersin unlike that in Ankara. The causes of the difference were searched by using teachers' ideas and observation done. 3. There was an inadequacy of the teachers about their knowledge and abilities in usage at school. From Likert type inquiry information, it is observed that the program in Ankara was more efficient than that in Mersin about application of their knowledge and abilities.rv The result of research was studied by utilizing present system, the ways of solutions were recommended. Keywords: Physics Education In-Service Teacher Training
Collections