20. yüzyılda Ruslara Türk lehçelerini öğretmek üzere yapılan çalışmaların bir değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Yaptığımız bu çalışma ile 20. yy'da yazılmış bulunan 6 eserde Ruslara Türk Lehçelerinin öğretim yöntemleri ve dil malzemeleri incelenmiştir. Tezimiz iki bölümden meydana gelmiştir. Birinci bölümde Ruslara Türk Lehçelerini öğretmek için yazılmış altı eserin incelemesi yapılmıştır. Ele alınan eserlerde eserlerin tanıtımı, önsözü, amacı, üniteleri ve ünitelerin değerlendirilmesi üzerinde durulmuştur. ikinci bölümde tablolar incelenmiş ve bu incelemeler sonucunda varılan sonuçlara yer verilmiştir. Tablolar incelenirken konular, gramer, diyaloglar, okuma metinleri, alıştırmalar ve ödev `başlıkları` altında verilmiştir. Bu incelemeler sonucunda yazarların Türk Lehçelerini öğretirken özellikle dil yeteneğinin geliştirilmesinde ve kavratılmasında yeterli malzemeye yer verdikleri görülmüştür. Ayrıca, Türk Lehçelerini öğretmeye çalışırken kendi kültürlerini, örf- âdetlerini, yaşayışlarını ve bazen de ideolojilerini öğretmeyi de ihmal etmedikleri tespit edilmiştir. Ill ABSTRACT In this study, instructional methods and linguistic materials used in teaching Turkish dialects to the Russian have been analyzed within 6 works written in 20th century. This master thesis has two parts. In the first part, six written works for teaching Turkish dialects are searched. Introduction of works, prefaces, aims and units of the works and also evaluation of the units are dwelled on in these works. In the second part, the tableaus are searched and evaluated, at the end some evaluations are done in terms of them. While searching tableaus, subjects, grammer, dialogues, reading, passages, exercises and homeworks are given as titles. As a result of this analysis, we've found out that the authors of these works used adequate number of linguistic materials in development and understanding of linguistic skills while teaching Turkish dialects to the Russian. It has also been determined that these authors gave importance in introducing their own culture, traditions, life styles and, sometimes ideologies, to those people during this teaching period.
Collections