Modern otel işletmelerinde yöneticilerin eğitimi ve yetiştirilmesinde bir model önerisi ve Ankara ili uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Dünyadaki çok sayıda ülke, turizmin bir endüstri olarak önemini göz önünde tutmaktadır. Bu endüstri içinde otel, konaklama, yiyecek-içecek ve eğlence hizmetleri sunan önemli bir kuruluştur. Konaklama endüstrisinde otel, başlıca konaklama yeridir. Günümüzde, konaklama hizmetleri çok hızlı bir şekilde gelişmektedir. Bundan dolayı, bu işletmelerin eğitim görmüş yöneticilere gereksinimi vardır. Otel işletmeciliği, yöneticilerin bilgi, beceri ve davranışlarını geliştirmelerini zorunlu kılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Ankara' daki 1, 2, 3, 4 ve 5 yıldızlı otellerin yönetici eğitimini araştırmak, mevcut durumu ortaya koymak ve otel yöneticilerinin eğitimi ve yetiştirilmesinde bir model sunmaktır. Bu çalışmada, söz konusu otellerdeki yöneticilere yöneltilmiş eğitim programlan araştırılmıştır. Birinci Bölüm'de otel işletmesinin tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması açıklanmaya çalışılmıştır. İkinci Bölüm'de, yönetim fonksiyonları, yönetici eğitimi kavramı, yönetici eğitim metotları, yönetici eğitimi aşamaları gibi konulara yer verilmiştir. Üçüncü ve son Bölümde de, otellerde yöneticilerin eğitimlerinin uygulamalarına yönelik sorular yöneltilmiştir. Ankara' daki işletme belgeli toplam 82 otelden 43 'ü sorularımızı yanıtlamış ve sonuçlar değerlendirilmiştir. Bu sonuçlara göre, Ankara' daki otel yöneticilerinin yeterli ölçüde eğitim programlarına katılmadıkları belirlenmiştir. Bu saptamalar sonucunda otel işletmelerine yönelik etkili bir yönetici eğitimi için `Otel Yöneticileri Yüksek Eğitim Merkezi` Modeli önerilmiştir. 11 ABSTRACT Many countries all over the world are beginning to take into consideration the importance of tourism as an industry. Within this industry, a hotel is an establishment which offers quality services with the lodging, food and beverages services, and recreation facilities. Hotels are the main accommodation establishments in the hospitality industry. Nowadays, accommodatin services have been developing very rapidly. Because of that, these enterprises need the educated managers. Hotel enterprises want their managers to improve their knowlege, their abilities and their behaviors. The major objective of this study is to investigate 1, 2, 3, 4 and 5 star hotels' manager education in Ankara and to make proposals on determined defectiveness.In this study, the programs of education applied to the managers in hotel enterprises in question have been searched. İn the first chapter, the definition of hotel enterprise, the charecteristics and the classification of hotel one have been explained. The second chapter includes the functions of management, the concept of manager education, the methods of manager education, the phases of manager education. In the third and last chapter, the questions concerning the managers' trainings had been asked. We asked some questions to 82 hotels with the enterprise certificate in Ankara and from these hotels 43 hotel managers answered our questions. By completing analysis and evaluation of the received questionaire, we can conclude that the hotel managers in Ankara have not taken part in educatin programs. Based on study results, we suggest the model of `Hotel Managers Training Center` to establish an effective manager training for hotel companies.
Collections