Yabancı dil ediniminde konuşma becerisinin geliştirilmesine yönelik yaklaşımlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bir toplumun ulusal kilmliği ve insanlığın en etkili anlaşabilme aracı olan ana ve yabancı bir dili edinmek ve öğrenmek suretiyle insanlararası ilişkilerde kullanmak çok büyük gayret gerektirir. Kendine özgü kuralları olan, seslerden örülmüş ve kendi içinde çok karmaşık bir düzeneği olan ana dili ve yabancı bir lisanı okuma, yazma, dinleme ve konuşma düzeyinde etkili kullanabilmek çok kolay değildir. Beş bölümden oluşan bu araştırmada insanlararası etkili iletişimin sözlü ve sözsüz olarak başanlabilmesi açısından dilin edinim, etkili ve verimli kullanımı araştırılmış, konuya yönelik yaklaşımlar modellenerek ortaya konulmaya çalışılmıştır. Kendimizi ifade edebilme, var olma mücadelemizde kullandığımız ana dilin edinimi ile sonradan yada eşzamanlı öğrendiğimiz yabancı dil ve çok kültürlü toplumlarda ikinci dil edinimi konuları araştırmanın birinci bölümünde betimlenmiştir. İkinci bölümde yabancı dil edinimine katkısı ve etkisi olan faktörler araştırılarak ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu kapsamda biyolojik koşullar ve beyin yapılanması, öğrenme yaşının etkisi, bilişsel alan ile psiko-sosyolojik faktörlerin etkileri ortaya konulmuştur. Konuşma becerisinin etkili kullanılabilmesi bakımından dört temel dil edinim ve öğretim becerilerinin önemi açısından dili kullanmada beden dilinin ve sözlü/sözsüz iletişim de empatik yaklaşımın sağlayacağı faydalar araştırılarak üçüncü bölümde ortaya konulmuştur. Araştırmanın dördüncü bölümünde ise yabancı dilde konuşma becerisinin etkili ve kalıcı geliştirilmesine yönelik yaklaşımlar modellenmiş ve örnekleri ile birlikte verilmeye çalışılmıştır. Sonuç kısmı ise beşinci bölümde bulunmaktadır.Yapılan çalışma ile insanların edindikleri ana dillerinde ve sonradan büyük çaba vererek öğrendikleri yabancı dilde korkmadan, çekinmeden empatik yaklaşımla beden dilini de kullanarak doğru iletişimde bulunmalarına katkı sağlanması ile dil öğretiminde büyük gayret ve çaba sarfeden öğretmenlere yaptıkları çalışmalarda yardımcı olunması amaçlanmıştır. m ABSTRACT It requires great a effort to use a mother or a foreign language, the most effective communication devices, as interpersonal communication tools by acquiring or learning them. To use a mother tongue and a foreign language that has special rules; is made up of voices and has a complicated structure effectively on the levels of reading, writing, listening and speaking is difficult. In this five-section research, the language acquisition, efficient use of the language is examined in terms of successful verbal and non-verbal communication. In addition to that, approaches in the field are exemplified. In the first section two concepts are defined: acquiring the mother tongue and foreign or a second language. The mother tongue is necessary for self-expression and for ongoing existence of a nation. The foreign or second language can be learnt afterwards or simultaneously. In the second section, factors that are influential on acquisition of a foreign language are explained. In this framework, biological conditions, the brain structure, the effects and contributions of the age for learning, cognitive domain and psycho- sociological factors are explained. To have an effective speaking skill, one needs the four basic skills in acquiring and teaching language. Additionally to use the language, body language, verbal, and non-verbal communication, emphatic approach have many advantages. In the third section, these advantages are researched. In the fourth section of this research, approaches about effective and permanent improvement of speaking skill in a foreign language are defined along with examples. The fifth section is the conclusion.IV The aim of this research is twofold. On the first level, the aim is to contribute to learning and acquisition of either a mother tongue or a foreign language by using these languages without hesitation and by using body language emphatically in order to communicate properly. On the second level, the aim is to assist teachers in their struggle and efforts to teach any language.
Collections