Cumhuriyetten günümüze okul şarkıları üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada, Cumhuriyet' in kurulduğa yıllardan günümüze kadar geçen sürede okul müzik eğitimi için yazılmış olan kitaplarda yer alan şarkılar üzerine bir inceleme yapılmıştır. Bu amaçla inceleme kapsamına giren tekrarları ile birlikte 4493, tekrarsız 2551 okul şarkısının analizi yapılmıştır. Öncelikle Cumhuriyet' ten sonra her onlu yılda yazılan müzik kitapları tespit edilmiş, bu kitaplarda bulunan şarkıların konuları o yıllarda ülkenin içinde bulunduğu sosyolojik ortamla da karşılaştırılmıştır. Daha sonra otuz okul şarkısı bestecisi incelenmiştir. Öncelikle bestecilerin özgeçmişleri ele alınmış, sonra şarkıları analiz edilmiştir. Bestecilerin şarkılarının konuları, şarkılarda kullandıktan majör, minör, modal, makam dizileri tespit edilmiştir. Yine bestecilerin şarkılarında kullandıkları ölçüler ve ses sahası tespit edilmiştir. Üçüncü bölümde ise okul şarkılarında kullanılan bütün diziler belirtilip, en az iki şarkıda kullanılan diziler notasyonu ile gösterilmiştir. Son bölümde ise bu dizileri hangi bestecilerin tercih ettiği ve bu dizileri kullanan şarkıların hangi konuları işlediği belirtilmiştir. 11 ABSTRACT In this study, a research has been carried out on the songs that are in the books which have been written for the teaching of music at schools since the establishment of the Republic. With this purpose, 4493 songs with repetitions and 2551 without repetitions have been analyzed in the study. First of all, the music books written at every decade after 1923 have been identified, the subject of the songs in these books are compared to the sociological developments of the country during those years. Then 30 schools composers of the songs have been identified. At first, the CVs of these composers have been dealt with, then their songs have been analyzed m terms of the subject and scales ( diatonic, modal or makam) and ranges. In the third chapter, identifying all the scales notation used at least in two songs has been shown. In the last chapter, it has been identified that which composers have preferred these scales and which subject are carried out in the songs that have used these scales.
Collections