Bilgisayar destekli öğretim etkinliklerinin ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi erişilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, bilgisayar destekli öğretim etkinliklerinin, beşinci sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi erişilerine etkililiği incelenmiştir. Araştırmada deney-kontrol gruplu, ön test-son test modeli kullanılmıştır. Araştırma, 2001-2002 öğretim yılı, Ankara İli, Çubuk İlçesi, Çubuk İlköğretim Okulu'nda yürütülmüştür. Bu okulda bulunan üç beşinci sınıftan ön testten aldıkları puanlara göre denk olan 5/B sınıfı kontrol, 5/C sınıfı da deney grubu olarak belirlenmiştir. Araştırma 30'u deney, 30'u kontrol grubunda olmak üzere toplam 60 denek ile yürütülmüştür. Araştırmada Sosyal Bilgiler Beşinci Sınıf Programı'nda yer alan, en kapsamlı ünite olan, `Cumhuriyet' e Nasıl Kavuştuk?` ünitesi ele alınmıştır. Araştırmada İnteraktif Yazılım Şirketi'ne ait T.C. Tarihi CD'si kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından 50 soruluk erişi testi geliştirilmiştir (EK:3). Gruplarla beş hafta süre ile haftada altı ders saati (1 ders saati = 40 dakika) olmak üzere toplam 30 ders saati uygulama yapılmıştır. Bu süre içerisinde deney grubunda araştırmacı tarafından hazırlanan ders planlan kullanılarak bilgisayar destekli öğretim (B.D.Ö) yapılmıştır. Kontrol grubunda ise kendi sınıf öğretmeni tarafından geleneksel öğretim yöntemleri ile ders yapılmıştır. Süreç sonunda deney ve kontrol grubuna son test uygulanmış ve elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda; beşinci sınıf düzeyinde yapılan bilgisayar destekli Sosyal Bilgiler öğretiminin, geleneksel öğretim yöntemleriyle yapılan Sosyal Bilgiler dersinden daha etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırma bulgularına göre, grupların basan puanlan karşılaştırdığında, deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.11 Bunun yanında, B.D.Ö yöntemi ile yapılan derslere öğrencilerin daha istekli geldiği, devamsızlık durumunun diğer derslere göre daha az olduğu gözlenmiştir. Ill ABSTRACT In this research the effectiveness of the activities of Computer Assisted Instruction for the five year students in Social Science Lesson is examined. Pre-test and post-test experimental model consisting of experimental-control group was used in the research. The research was carried out during 2001-2001 education period in Ankara, Cubuk, Cubuk Primary Education School. Among three five-year classes, 5/B was selected as a control group and 5/C was selected as an experimental group according to their pre-test points. The research was done with 60 students in total (30 students in the experimental group and 30 students in the control group). In the research `Cumhuriyete Nasıl Kavuştuk?` which is the most comprehensive unit in five-year classes Social Science Programme was used. In the research `T.C. Tarihi` CD, which belongs to Interaktif Software Company, was used. In addition to this, acetates showing to general events occurred during the Independence War were used (Ap.: 7). In order to collect data fifty-questioned acquisition test was developed by the researcher (Ap.: 2). In order to determine the students' sex, their parents' social- economic position, their parents' literacy and their having a computer at home an enquiry was carried out (Ap.: 5). Pre-test was carried out to the control and experimental groups before starting the research. In total thirty lesson practice within five weeks (six lessons per week) was carried out to the groups (a lesson=forty minutes). In this period the lesson plans developed by researcher were done to experimental group by using CAI.IV However, their class teacher used traditional teaching methods in the control group. At the end of the period, post-test was carried out to both groups and data obtained from the post-test was done through SPSS programmer. At the end of the research, Computer-Assisted Instruction based Social Science education in five-year classes is more effective than traditional instruction based Social Science education were obtained. According to the findings, when the groups' points were compared a significant difference, which is experimental group's advantage, was found. Besides, it is found out that students attend the classes where CAI method is used more regularly. In addition to this, students are more enthusiastic in these classes.
Collections