İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda dil bilgisi öğretiminde bilgisayar teknolojisinin kullanımına yönelik uygulamalı bir yaklaşım
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İlköğretim 4. ve 5. Sınıflarda Dil Bilgisi Öğretiminde Bilgisayar Teknolojisinin Kullanımına Yönelik Uygulamalı Bir Yaklaşım` adlı araştırma, üç ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, geleneksel öğretim yöntemleriyle programlı öğretim tekniği arasındaki farklar ortaya konulmuş ve en gelişmiş programlı öğretim tekniklerinden biri olan Bilgisayar Destekli öğretim kavramının ne olduğu, olumlu ve olumsuz yanları, BDÖ'nün başarılı olabilmesi için göz önünde bulundurulması gereken üç faktör (öğretmen eğitimi, donanım, yazılım) üzerinde durulmuştur. Bunların yanı sıra bilgisayar okuryazarlığı, kitaplarla çoklu metinler arasındaki farklar, internetle eğitim konularına değinilmiştir. İkinci bölümde, bilgisayarların çocukların sağlığı üzerindeki etkileri, beynin gelişimine olan etkisi üzerinde durulmuş ve BDE'ye başlama yaşının kaç olması gerektiği sorusunun cevabı aranmıştır. Üçüncü bölümde ise bilgisayar teknolojisinin Dil Bilgisi öğretiminde kullanımına yönelik örnek bir çalışma hazırlanmıştır. Hedef kitle olarak İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencileri seçilmiştir. 4. ve 5. sınıf Dil Bilgisi konuları, MEB Türkçe Öğretim Programı'nda belirlenmiş olan amaçlar ve öğrencilere kazandırılacak davranışlar doğrultusunda oyunlaştırılmış ve etkileşimli alıştırmalar tasarlanmıştır. Bu son bölümde özellikle bilgisayarların çocukların dil gelişimine olan etkisine değinilmiştir. ABSTRACT The research which is called `An Approach Using Computer Technology in Grammer Teaching of 4th and 5th Classes in Primary Education` consists of three main parts. In the first part, the differences between traditional teaching methods and programmed teaching method are presented, and what Computer Aided Education concept, which us one of the most devoloped programmed teaching method, is and its advantages and disadvanteges and three factors (teacher training, hardware, software) necessary for Computer Aided Education to be successful are mentioned. In addition to these the subject such as computer literacy, the diffrences between books and hyper text and education on internet are mentioned. In the second part, the effect of computer on children's health and development of brain is presented. Also, the question what the age should be to stort Computer Aided Educations tried to be answered. In the third part, a sample study is presented in order to show using computer technology in Grammer teaching. 4th and 5th classes' students in primary education are chosen as target mass. All 4* and 5th classes' grammer subjects are dramatized according to the goals determined in the Turkish Education Program of MEB and interactive exercises are designed. In this last part, especially the effects of computer on children's language devolopment is presented.
Collections