Anaokulu ve anasınıfına devam eden 3-6 yaş çocuklarının anne-babalarının okul öncesi eğitim kurumu seçimlerini etkileyen etmenler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Anaokulu ve anasınıfına devam eden 3-6 yaş çocuklarının anne-babalarının okul öncesi eğitim kurumu seçimlerini etkileyen etmenlerin saptanması bu çalışmanın amacım oluşturmuştur. Araştırmaya Çankaya ve Yenimahalle ilçelerinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı ve SHÇEK' e bağlı toplam 66 anaokulu ve anasırı ile bu anaokulu ve anasınıflarına devam eden 402 çocuğun anne babası katılmıştır. Her iki ilçedeki denek sayısı öncelikle anaokulu ve anasınıfındaki öğrenci sayılarına göre, daha sonra anaokulu veya anasınıfındaki öğrenci sayısı da resmi ve özel okullardaki öğrenci sayısına göre gruplara ayrılmıştır. Uygulanan anket; anne-babaların demografik niteliklerinin okul öncesi eğitim kurumu seçimleri ile seçilen kurumun resmi ya da özel olmasında ve seçimlerinde fiziksel ortam, program ve öğretmen niteliklerinin etken olduğu varsayımı ile hazırlanmıştır. Anket anne babaların, demografik niteliklerini belirleyecek kişisel bilgi formu ve okul öncesi eğitim kurumu seçimlerim` belirleyecek beş dereceli ölçek şeklinde iki bölümden oluşturularak uygulanmıştır. Üst sosyo-ekonomik grup olan Çankaya ilçesindeki anne babaların alt sosyo ekonomik grupta yer alan Yenimahalle ilçesindeki anne babalara göre okul öncesi eğitim kurumu seçerken daha fazla etkene daha çok dikkat ettikleri saptanmıştır. 11 SUMMARY To figure out the factors, which effect the choice of the pre-educational institution, made by parents of 3-6 years old children attending their course in preparatory school and the first class of primary school has constituted the objective of this study. Parents of 402 children who have been continuing their courses in preparatory school and the first class of the primary school of 66 schools belonging to SHCEK and Ministry of Education and taking place in Çankaya and Yenimahalle regions were participated in this inquiry. The subjects number in each district was separated into 2 groups in regard, firstly, with the number of children in preparatory school and the first class of primary school After that, the number of children in preparatory school and the first class of primary school was separated into 2 groups in regard with the number of children in the official schools and the private ones. The inquiry was prepared with the hypothesis that: the choice of the pre- educational institution and being of this institution an official one or the private one is effected by the parents' demographic characteristics and also physical situation, school program and the teacher's qualities. The inquiry was arranged in the five-degrees criterion form in order to determine the choice of the pre-educational institution and also in the personal information form in order to determine the demographic characteristics of the parents. It was ascertained that those parents who stay in the upper socio-economic group Çankaya region usually pay more attention to more factors while they are choosing the pre-educational institution than do the parents staying in the lower socio-economic group Yenimahalle region. 'Sterse
Collections