İlköğretim okullarında öğretmen motivasyonu (Keçiören ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İlköğretim Okullarında Öğretmen Motivasyonu Bu araştırmada; ilköğretim okullarındaki yöneticilerin, öğretmenlerini nasıl motive ettikleri ve öğretmenlerin nelerden motive olduklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Veriler akademisyen görüşleri de alınarak araştırmacının oluşturduğu görüşme formları ile toplanmıştır. 19 okul müdürü ve 38 öğretmen ile görüşme yapılmıştır. İlköğretim okulu müdürlerinin öğretmenlerini motive etmek için daha çok yönetsel araçları kullanmakla birlikte, işte verimliliği artırmak için okul içinde informal ilişkilere de önem verdikleri ortaya çıkmıştır. Öğretmenler ise daha çok psiko-sosyal araçlarla motive olmaktadırlar. Bunlar takdir edilmek, güven duyulan ortamlarda çalışmak, karara katılmak, iletişim ve öğrencilerine faydalı olmak olarak ortaya çıkmıştır. ABSTRACT Teacher Motivation in Primary Schools The purpose of this study is to investigate what motivates teachers and how school principals motivate teachers. Data were collected via on interview form developed by researcher. 19 principals and 38 teachers were interviewed. Results indicated that principals employed primarily administrative means to motivate teachers. Principals emphasized the importance of informal relations within school in improving teacher effectiveness. Teachers reported that they are more likely to be motivated by psycho-social factors. Some these factors were recognition, shared trust, participation in decision making, open communication and success with students.
Collections