Özel okullarda eğitim hizmetlerine ilişkin pazarlama karması stratejileri ve özel ilköğretim okulu velilerine yönelik bir alan araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Gelişmiş ülkelerde, özel sektörün eğitim alanındaki ağırlığı ve önemi giderek artmaktadır. Buna paralel olarak, Türkiye'deki özel okulların sayısında da önemli bir artış gözlenmektedir. Özel okullara olan talebin artmasının en belirgin nedenleri; devlet okullarında sunulan eğitim İsmetlerinin kalite, fiziksel imkanlar ve nitelik gibi yönlerden velileri, öğrencileri ve toplumun genelini yeterince tatmin edememesidir. Ayrıca; özel okulların devlet tarafından teşvik tedbirleri alınarak desteklenmesi de bu bağlamda oldukça etkilidir. Özel okullar; sundukları eğitim hizmetlerinin kalitesi, niteliği, özenle seçilen ve sürekli gelişen personel kadrosu, teknolojik ve fiziksel olanakları, veli ve öğrencilerinin ihtiyaç ve beklentilerini temel alan anlayışı ile günümüzde daha çok tercih edilmektedirler. Diğer hizmet alanlarında olduğu gibi eğitim alanında da, artan talebe yanıt verebilmek amacıyla bir rekabet söz konusu olmakta ve özel okullar bu yarışta öne geçebilmek için bazı pazarlama stratejileri uygulamaktadır. Hizmet pazarlaması kapsamında ele alman stratejiler, eğitim alanında da söz konusu olabilmekte ve özel okullar eğitim hizmetlerini hedef kitleleri olan öğrenci ve velilere sunarken, pazarlama karması stratejileri oluşturmakta ve uygulamaktadır. Bu sayede, diğer özel okullar ve devlet okulları ile rekabette varolabilmekte, veliler ve öğrenciler tarafından tercih edilme şanslarını artırmaktadırlar. Buradan yola çıkılarak yapılan bu çalışmada, özel okulların Türk Eğitim Sistemi içerisindeki yeri ve genel profili incelenmiş, özel okulların tercih edilme nedenleri ele alınmış ve özel okulların sundukları eğitim hizmetlerine ilişkin oluşturdukları pazarlama karması stratejileri belirlenerek velilerin bu konudaki görüşleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, genel olarak Türk Eğitim Sistemi ele alınarak, özel okulların bu sistem içindeki yeri ve önemine yer verilmiştir.İkinci bölümde, hizmet kavramı ve hizmet pazarlaması hakkında bilgi verilmiş ve hizmet pazarlaması kapsamında oluşturulacak pazarlama karması stratejilerine değinilmiştir. Buradan yola çıkarak, eğitim hizmetlerine ilişkin olarak özel okullarda oluşturulan pazarlama karması stratejileri incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise, birinci ve ikinci bölümde yer alan bilgiler ışığında; özel okullarda sunulan eğitim hizmetlerine ilişkin pazarlama karması stratejileri hakkında velilere yönelik bir araştırma yapılarak, bu konudaki veli görüşleri ortaya konulmuş ve değerlendirilmiştir. Ill ABSTRACT In developed countries, the significance and importance of the private sector in the field of education is constantly increasing. Parallel to this, significant increase in tiie number of private schools is also observed. The primary reasons for the increase in the demand for private schools are that poor quality of the educational services offered by the state schools, the physical capabilities do not satisfy the parents, the students and the public in general. Additionally, the incentive measures provided by the state to private schools are quite effective. Private schools, with the quality, nature of the educational services they after, carefully selected and trained personnel, technological and physical capabilities, with the basic understanding to meet the requirements and expectations of the parents and students, are preferred today. As is the case in the other fields of service, there is competition in the field of education also to meet the increase in demand and private schools are applying certain marketing strategies to win this competition. The strategies employed in the marketing of services apply to the field of education also and the private schools develop and implement mixed marketing strategies in offering their education services to the students and parents. This, they can compete with the other private and state schools and increase their apportwrity of being selected by the parents and students. In this study, which has taken this as the starting point, the place and the general profile of the private schools in the Turkish Education Systems was studied, the reasons why private schools are preferred were examined, and we have tried to express the views of the parents by identifying the mixed marketing strategies developed on the education services offered by the private schools. The study is comprised of three sections. In section one we have dealt with the Turkish Education Systems in general and talked about the place and importance of the private schools in this system.IV In section two, we have provided information on the concept of service and marketing of service and have discussed the mixed marketing strategies to be developed under the scope of service marketing. We have examined the mixed marketing strategies developed by the private schools in respect to the education services aftered along these lines. In section three, in the light of the information contained in sections one and two; we have conducted a field research on the parents, in respect to the mixed marketing strategies on the education services offered by the private schools, and have expressed and evaluated the views of the parents in this regard.
Collections