Uyuşmayan davranışların ayrımlı pekiştirilmesi işlem sürecini kazandırmaya yönelik geliştirilen hizmet içi eğitim programının öğretmenlerin zihinsel engelli öğrencilerinin uygun olmayan davranışlarını azaltmalarında etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın amacı, uyuşmayan davranışların ayrımlı pekiştirilmesi işlem sürecini kazandırmaya yönelik geliştirilen hizmet içi eğitim programı öğretim materyalinin ve uygulamalarına ilişkin dönüt vermenin, öğretmenlerin zihinsel engelli öğrencilerinin uygun olmayan davranışlarını azaltmada etkili olup olmadığım belirlemektir. Araştırmanın deseni, tek denekli deneysel desenlerden değişen koşullar desenidir. Araştırmanın deneklerini, Özel Barış Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi'ne devam etmekte olan, öğretim etkinlikleri içinde uygun olmayan davranışlara sahip iki öğrenci ve öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerinin toplanabilmesi için, kısmi aralıklı zaman örneklemesi kayıt formu, tüm süre kayıt formu ve öğretmen görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma verileri, grafiklerle gösterilmiş ve grafikler, niteliksel olarak yorumlanmıştır. İki gözlemci tarafından kayıt edilen araştırmanın verilerinin güvenirlik kat sayısı bir no'lu denek için % 98, iki no'lu denek için %99'dur. Araştırmanın bulguları, uyuşmayan davranışların ayrımlı pekiştirilmesi işlem sürecini kazandırmaya yönelik geliştirilen hizmet içi eğitim programı öğretim materyalinin ve uygulamalarına ilişkin dönüt vermenin, öğretmenlerin zihinsel engelli öğrencilerinin uygun olmayan davranışlarını azaltmada etkili olduğu izlenimini vermektedir. ıı SUMMARY The purpose of this research is to investigate if the instructional material of in service education program and feedback to its application to the teachers is effective or not in decreasing the inappropriate behaviors of mentally retarded children within classroom. The design of the research is changing condition design that is one of the single subject designs. The subjects of the research are two students with inappropriate behaviors within classroom attending to `BARIS` Special Education and Rehabilitation Center and their teachers. The interval sampling recording form, total sampling recording form and teacher interview forms are used in order to collect the research data. The research data are transferred into graphs and qualitatively interpreted. The reliability of data of the research, which is recorded by two observers, is %98 for the first subject and %99 for the second. The result of the study indicates that the instructional material of in-service education program and feedback to its application to the teachers is effective in decreasing the inappropriate behaviors of mentally retarded children within classroom. Ill
Collections