Lise 1. sınıftaki öğrencilerin atom ve yapısı konusundaki yanlış kavramlarının belirlenmesi ve giderilmesi üzerine yapılandırıcı yaklaşımın etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmanın amacı, lise 1. sınıftaki öğrencilerin `atom ve yapısı` konusundaki yanlış kavramlarını belirlemek ve öğrencilerin konuyla ilgili ön bilgilerini, mantıksal düşünme yeteneklerini ve bilimsel işlem becerilerini kontrol altına alarak, yanlış kavramalarını gidermede yapılandırıcı (constructivist) yaklaşım ve geleneksel öğretim yönteminin etkilerini karşılaştırmaktır. Araştırma Kırklareli-Babaeski ilçesi, Büyükmandıra Çok Programlı Lisesinde lise 1. sınıfın iki şubesinde toplam 53 öğrenci üzerinde yapıldı. Atom ve yapısı konusu 2001-2002 öğretim yılı kış döneminde 5 hafta süreyle iki sınıftan birinde (kontrol grubu) geleneksel öğretim metoduna, diğerinde (deney grubu) yapılandırıcı yaklaşıma göre işlendi. Araştırma deseni olarak ön test-son test-kontrol grubu deseni kullanıldı. Mantıksal Düşünme Yetenek Testi, Bilimsel İşlem Beceri Testi ve Atom Yapısı Ön Bilgi Testi (öğretimden önce), Atom Yapısı Kavram Testi ön test ve son test (öğretimden önce ve sonra) olarak uygulandı. Öğretimin ardından Atom Yapısı Kavram Testi puanları dikkate alınarak kontrol ve deney grubundan seçilen toplam 10 öğrenci ile atom ve yapısı hakkındaki düşüncelerini belirlemek amacıyla her biri 30-40 dakika süren mülakatlar yapıldı. Mülakatlar kelime kelime analiz edildi. Mülakat analizleri ile öğrencilerin kavramsal bilgilerinin derinine inildi ve öğretim sonrasında devam eden yanlış kavramlar tespit edildi. Araştırma sonunda, diğer değişkenler kontrol altına alındığında öğrencilerin yanlış kavramlarının giderilmesinde geleneksel öğretim modeli ile yapılandırıcı yaklaşımın etkileri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu görüldü. (p<0,05) Yapılandırıcı yaklaşım yönteminin geleneksel öğretim modeline göre öğretim ve yanlış kavramların giderilmesi açısından daha başarılı olduğu sonucuna varıldı. 11 ABSTRACT The aim of this study is to identify the 10th grade students misconceptions related to atom, and to compare the effects of the traditional teaching method with the constructivist approach on breaking down these misconceptions. The study was carried out totally 53 students from two first classes of Büyükmandıra Çok Programlı High School in Babaeski-KIRKLARELİ. The topic of atom was taught with the traditional teaching method in one of the two classes (control group) and with the constructivist approach in the other class (experience group) five weeks in winter semester 2001-2002 education year. As the research design, pre-test-post-test-control group design were used. Logical Thinking Ability Test, Scientific Process Skill Test, Atom Pre-knowledge Test were given to students as the pre-tests: Atom Concept Test was given to students both as the pre-test and post test. After the atom lecture interview was wade among 10 students which determined their ideas on atom and its structure in a detailed way. All the interviews were recorded word by word and subsequently analysed. The analysis was entirely driven by the primary purpose of the study: to reveal the qualitatively different conceptions of atom expressed by the students. As the result of this study when controlling the other factor, there was a distinction was revealed between the effect of the traditional teaching method and the constructivist approach on breaking down these misconceptions (p<0,05). The constructivist oriented instruction was observed to be much more successful not only in education but also in removing the misconceptions of atom compared with traditionally designed instruction.
Collections