Yedinci sınıf öğrencileri üzerinde basınç kavramının öğretilmesinde aktivitelerin etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışma ile ilköğretim yedinci sınıf öğrencileri üzerinde basınç kavramının öğretilmesinde aktivitelerin etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla öğretim programına uygun olarak öğrencilerin çevresinden kolayca elde edebilecekleri malzemelerle katı, sıvı ve gaz basıncının etkili ve kalıcı bir şekilde kavratılmasını sağlayacak deney ve aktiviteler geliştirilmiştir. Deneysel nitelikli bu araştırma için 30'ar öğrencinin yer aldığı deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Her iki grubun hazır bulunuşluk düzeylerini ölçmek için öntest soruları sorulmuş, iki grubun kazanç puanlan yorumlanmıştır. Basınç kavramı her iki gruba aynı öğretmen tarafından anlatılmıştır. Fakat deney grubu öğrencilerle ders işlenirken öğrencilerin aktif olduğu, yeni metot ve teknikler kullanılmıştır. Kontrol grubu öğrencilerde ise geleneksel anlayışın ağırlıklı olarak yer verildiği tarzda ders işlenmiştir. Ünite bitiminde her iki gruba aynı soruların sorulduğu sontest soruları sorulmuş, deney ve kontrol grupları arasında ortalama başarı puanlan yönünden anlamlı bir faklılık gözlenmiştir. Deney grubu öğrencilerde sontest puan ortalaması 52.40 iken, kontrol grubu öğrencilerde aynı oran 30.93 olarak tespit edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesi sonucunda ulaşılan sonuçlar şunlardır: 1. Öğrencilerin doğal çevresinden edineceği malzemelerle düzenleyeceği deney ve aktiviteler, derse olan ilgiyi yükseltmekte, basan düzeyini arttırmaktadır. Geleneksel metot ve tekniklerin kullanıldığı ders işleniş tarzında ise basan oranında anlamlı sayılabilecek herhangi bir ilerleme gözlenmemiştir.2. Öğretmen ve öğrenciler deney malzemelerini okulun bulunduğu çevreden seçmekle daha kolay ve ucuz malzeme temin etmektedir. Öğrenciler deney araç ve gereçlerini bulundukları çevreden seçerek fen bilgileri ile daha barışık hale gelmektedir. 3. Zihinde yapılandırma anlayışına göre işlenen fen kavramlarının, geleneksel anlayışa göre bellekte daha uzun süre kaldığı bilinmektedir. Basit çevresel malzemelerle zenginleştirilen fen konularına ilişkin olan kavramlar, zihinde daha sağlam bir temele dayandırılmaktadır. 4. Fen eğitiminin aktivitelerle desteklenmesi, toplumsal bağlantılarının öğrenciler tarafından keşfedilmesi ve günlük yaşamla ilgisinin kurulması, öğrencilerin fen konularına ilgilerini toplamakta, dersin zorluğu ve sıkıcılığı bu şekilde ortadan kalkmaktadır. Sonuçta yapısalcı öğrenme modelinde, öğrencinin fikirlerini özgürce ifade edebildiği, eleştirip çözüm üretebildiği, edindiği bilgi ve tecrübeleri başka alanlara transfer edebildikleri anlaşılmıştır. Bu becerileri kazanabilen öğrencilerin bilgilerinin anlamlı ve kalıcı olacağı, soran ve tartışan bireylerden, gelecekte özgüveni yüksek bireylerden oluşan bir toplumun oluşabileceği kanısına varılmıştır. ABSTRACT The effect of activities concerned with pressure concept at a degree of second class in secondary school was researched with this project. For this aim, to teach pressure of solid, liquid and gas with curriculum purposes, activities were designed using materrials which could easily find arround the students' living area. It was formed exprimental and controll groups with 30 students for this experimentel researched. Both group was examined with pressure examination questions to taste the success level. The same subject was taught to the groups by the teacher the first time. While teaching the concepts to the experiemental group, new metods and technics were used. But traditional metods were used while teaching the concept to the control group. At the end of unit both groups were examined with the same questions, but this time a meaningful difference was found between both two groups. While the sucsess level was 52.40 in the experimental group, the control group's level was 30.93. Here are the results: 1. The experiements and activities that students perfomed using the environemental equipments increase the motivation of students in the lessons. There isn't any meaningful increase in the lessons that use traditional methods and technics. 2. Teachers and students find the materials arround the school easily and cheaply. The students are becoming more accompanied with science knowledge selecting the materials arround the living area. 3.The science concepts learned in constructivist way have been longer than general methods in memory. The concepts belong to simple activities in science are taught better than general believence.4. Science education that is rich in activities and which student find its relevance with puplic and every day life motivates the students and the lessons don't become boring. At the end it was concluded that Constructivist model is a useful metod for the stability of knovledge and performing the experiements in an enough time. So it's realized that in the future there will be a public with the person who has self confidence.
Collections