Türk minyatür sanatının öğretilmesi ve yaşatılmasında sanat eğitiminin rolü ve önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Türk Minyatür sanatının öğretilmesi ve yaşatılmasında sanat eğitiminin rolü ve önemi ile ilgili olarak hazırlanan bu tezde kaynak araştırması yapılmış ve çocuklara sulu boya tekniği ile Levni'nin sazendeler adlı minyatür eseri iki boyutlu resim çalışması olarak kopya yöntemi ile yaptırılmıştır. Uygulama çalışmaları, Ankara ili, Polatlı ilçe merkezine bağlı bulunan 13 Eylül İlköğretim Okulu 8/C sınıfından 30 öğrenciyi kapsamıştır. Bu çalışmada öğrencilere kapsamlı olarak Minyatür sanatı anlatılmış ve geleneksel sanatlarımıza sahip çıkma bilinci uyandırılmıştır. Teknik özelliklerde öğrencinin anlayabileceği ve ilgi duyabileceği şekilde öğretilmiştir. Minyatür Sanatçılarımızdan Levni'nin `Sazendeler` adlı eseri kopya yönetimi ile uygulama yapılmıştır. Dört disiplinden eleştiri, estetik, sanat tarihi disipline dayalı eğitim durumları verilmiştir. Türk Minyatür sanatı yedi ders saati süresince işlenmiştir. Bilişsel, duyuşsal ve devinişsel alanla ilgili hedefler ve bu hedeflerin davranışları tesbit edilmiştir. Davranışların ölçülmesinde her disipline ait ön test ve son test değerlendirmeleri yapılmıştır. Ayrıca yedi derslik süre sonunda dört disiplini de kapsayan 10 soruluk klasik sınav yöntemiyle genel değerlendirmede yapılmıştır. Yapılan testler ve klasik sınav sonunda hedeflerin istenilen davranışlara dönüştüğü görülmüştür. Tez çalışması; Türk minyatür sanatının öğretilmesi ve yaşatılmasında sanat eğitiminin önemli rolü olduğunu kanıtlamaktadır. SUMMARY It should be noted that a research study be noted that a research study nas been carried out for this work which has been preparad in the light of the role and importance of the art education for teaching end giving life to the Turkish art of miniature, and the children were made to paint `The Musicions`, a miniature work of Levni, by the water colour paint technique and copying methed, as a two dimens ronal painting work. The practices have been executed by 30 students from the classroom 8/C of 13 Eylül primary school of the Polatlı district of the city of Ankara. During this study, the art of miniature has comprehessinely been defined to the students and they were tried to buid a conserousnem in order to enable them to protect our traditional arts. The technical features were also welt organized in order to make the studens compreherd easily. `The mesreans` tha work of Levni, one of our well known artist, has been practiced by the technique of copying. The educational status depending upen the four disciplines catreism, aesthetics, and history of arts, has been placed. The Turkish art of minrature has been studied for seven lesson hours. The forgets regarding the parts of knowledge, comprehension, and mobility, and the behaviours of these targets have been determined Pre-test and final test evaluations of each of the the behaviours. Besides, a general evaluation of 10 executed with a written examination, at the and of the fifth lesson hour. It is clearly seen that, after the test and written examinations, the targets have changed into desired behaviours. This thesis proves that teaching of arts plays a great role in teaching and giving life to the Turkish art of miniature.
Collections