İlköğretim fen öğretiminde, öğretmenlerin izlediği öğretim yöntemleri ve bu yöntemlerin öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İLKÖĞRETİM FEN ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETMENLERİN İZLEDİĞİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ VE BU YÖNTEMLERİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ (Yüksek Lisans Tezi) Nalan SAVAŞ GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Aralık 2002 İlköğretim süreci içinde çocuğun, içinde bulunduğu çevreyi, doğal olayları ve bilimsel gelişmeleri, bilimsel yöntemlerle ve düşünme yoluyla anlamasını, araştırmasını sağlayan, problem çözme becerisini geliştiren derslerin başında gelir Fen Bilgisi dersi. Fen bilgisi derslerini sınıf öğretmenleri ya da branş öğretmenleri verebilir. Her durumda etkili bir Fen bilgisi dersi için öğretmenlerde belli nitelikler bulunmalıdır. Bu niteliklerin yanı sıra etkili bir Fen Bilgisi öğretimi için genel öğretim bilgileri ve özel öğretim bilgilerinin önemi yadsınamaz. Öğretmenin genel öğretim ve özel öğretim yani alan bilgilerine sahip olması, öğrencilerine kazandırmayıamaçladığı bilgi, beceri ve davranışlarla ilgili çalışmalarda başarılı olmasını sağlayacaktır. Bu araştırmada 5. sınıf öğretmenlerinin Fen Bilgisi dersinin Isı ve Isının Maddedeki Yolculuğu ünitesinde kullandıkları öğretim yöntemlerinin öğrenci merkezli yaklaşım ve öğretmen merkezli yaklaşım kullanılarak işlenmesi ve bunların öğrenci başarısına etkisi, değişen Fen Bilgisi programının da katkısı göz önüne alınarak araştırılmasına çalışılmıştır. Öğretmenlerin gelişen Fen Bilgisi Öğretimi yöntemlerinden ne derece yararlandıkları da başka bir inceleme konusu olarak karşımıza çıkmaktadır. Araştırmada öğrencilerin Fen Bilgisi dersine karşı tutumları,algılama düzeyleri ve laboratuar ortamına ilgi düzeyleri incelenmiştir. SUMMARY TEACHING METHODS FOLLOWING BY TEACHERS AND THE EFFECTS OF THESE METHODS TO STUDENT'S SUCCENS IN SCIENCE TEACHING OF PRIMARY SCHOOL (M.Sc. Thesis) Nalan SAVAŞ GAZİ UNIVERSTY INSTITUTE OF EDUCATION SCIENCES December 2002 The child in primary school understands and researchs his surround, the national events and scientific developings by scientific methods. And also the child grows up his ability of solving problems alone. Child's these understandings, researchings and growings are accured thanks to science education lessons. The classroom teachers and branch teachers can give science education lessons. In every condition, teachers must have evident qualities for an effective science education lessons. In addition to these qualities, general and specific teaching knowledges are very important. Because, these knowledge's importance isn't denied about teachingscience. If teachers have general and specific teaching knowledges, they can be succesful with studies which are about student's behaviours, abilities and educations. In this investigation, it's asked from the fifth classroom teachers that to Teach `Heat And Heat's Voyage In Matter` unity in science education lessons according to nondirective teaching approach and direct instruction teaching approach for solving an effect to student's success. And in addition to these, it's asked from fifth classroom teachers, teaching would be according to the new science education program. In this investigation, we meet another investigation subject that how teachers can benefit from science education methods which are developing. In this investigation, it's examined that the behaviours of students to science lessons, their perception levels and relation levels to the environment of laboraty.
Collections