Yerel tarih konularının sosyal bilgiler (6. sınıf) programı tarih üniteleri ile ilişkilendirilmesine yönelik bir uygulama: Pasinler örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, yerel tarih öğretimi ve yerel tarih konularının işlenmesinin öğrencinin tarih dersine olan yaklaşımına ve tutumuna olan etkisi üzerinde durulmaktadır. Araştırmanın amacı, yerel tarih öğretiminin önemini belirlemek ve yerel tarih konularının derslerde işlenmesi ile öğrenci üzerindeki etkisini tespit etmektir. Bu araştırmanın birinci bölümünde yerel tarih ve öğretimine, yerel tarih öğretiminde yönteme, yerel tarih öğretiminin pedagojik temellerine, yerel tarihe ilişkin konulara, sosyal bilgiler tarih müfredat programlarında yerel tarihe ilişkin amaçlara yer verilmiştir. İkinci bölümde yerel tarih konularının sosyal bilgiler (6. Sınıf) programı tarih üniteleri ile ilişkilendirilmesine yönelik yapılan uygulamaya yer verilmiş; problem tanımlanmış, hazırlanan örnek müfredat programı verilmiş, uygulamada kullanılan ön test-son test sorularının değerlendirilmesi yapılmış, uygulama sırasındaki öğrenci yaklaşımlarına ve yapılan gezi-gözleme, uygulamanın yapıldığı öğrencilere verilen araştırma-inceleme ödevlerinin değerlendirilmesine yer verilmiş, probleme ilişkin bulgular ve yorumlar ele alınmış, sonuç ve öneriler açıklanmıştır. Uygulama Erzurum Pasinler ilçesi Mehmet Akif Ersoy İlköğretim Okulu 6. Sınıf sosyal bilgiler dersinde yapılmıştır. Bu araştırma kapsamında yapılan uygulamada kullanılan ön test-son test soruları ve yerel tarihle ilişkilendirilmiş örnek müfredat programı araştırmacı tarafından hazırlanmış ve uygulanmıştır. II SUMMARY This research concerns the teaching of local history and effect the local history has on the approach and attitude of the student to this subject. The aim of this research is to clarify the importance of teaching local history and its effects on students while teaching its various aspects. The first part of this research deals with local history, the teaching of local history, the methods of teaching local history, the pedagogical basis of teaching local history, the subjects related to local history, and the relation between social science, and the aspects of history in accordance with the aims of local history teaching. The second part concerns the method of connecting the local history lessons to the history units of the social science (6, Class) programme. The proplem is defined, a model curriculum is given and the pre-test and final-test avestions which are used in the application of the program are evalvated. Moreover, the students' attitudes and observations and also evalvations of assignment given to the students have been included. Findings and comments related to the problem have been referred to. At the end conclusions and suggestions are discussed. This research was carried out during the social science lessons at the Mehmet Akif Ersoy Elementary School in Pasinler near Erzurum. The pre-test and the final-test and the model curriculum concerning the relation between the results of the tests and local history have been prepared and applied by the researcher.
Collections