Orta derceli okullarda öğrencilerin ispat yapabilme düzeyinin matematik eğitimi açısından önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada lise 2 öğrencilerinin matematik derslerinde ispat yapabilme becerilerinin tespit edilmiş ve öğrencilerin ispat düzeyleri incelenmiştir. Ayrıca materyal kullanarak ispat yapıp yapamadıkları gözlenmiştir. Bu amaçla 2000-2001 Eğitim öğretim yılında, Tuzla Tuğrul Bey Lisesi, Pendik Süper Lise, Kartal Köy Hizmetleri Anadolu Lisesi'nden olmak üzere toplam 110 öğrenci üzerinde araştırma yapılmıştır. Nazilli Anadolu Lisesi'nden 3 öğrenci ile de görüşme yapılmıştır. Bu çalışmada Miyazaki'nin `Ortaokul matematiğinde ispat düzeyleri` adlı çalışması temel alınarak öğrencilerin ispat yapabilme düzeyleri belirlenmiştir. Açık uçlu sorularda öğrenciler tarafından veriler yanıtlar sonucunda aldıkları puanlar gruplandırılarak tablolar oluşturulmuş, garfikler çizilmiştir. Görüşme sırasında farklı zamanlarda üç öğrencinin verdikleri cevaplar kasetlere, kaydedilmiş ve bu kayıtlar yazılı görüşme metinlerine dönüştürülmüş ve bir bölümü tezde sunulmuştur. Araştırma sonucunda, lise 2 öğrencilerinin istenilen düzeyde ya da materyal kullanarak ispat yapamadıkları gözlenmiştir. Öğrencilerin ispat yapma yöntem ve tekniklerini yeterince kullanmadıkları saptanmıştır. 11 ABSTRACT In this study we considered provung ability of high school students and investigated their levels of proof in mathematics class. In addition we interviewed with 3 high school students to observe whether or not they can use manipulable objects to prove some statements. The sample of quantitative part of this study compused of 110, 10 grade students in Tuzla Tuğrul Bey High School, Pendik Super High School, Kartal Köy Hizmetleri Anatolian High School in 2000-2001 academic year. We also interviewed with 3, 9th grade high school students from Nazilli Anatolian High School for the qualitative part of their study. We mainly based on the paper of Mikio Miyazaki titled `Levels of Proof in Lower Secondary School Mathematics`. 6 open-ended questions are asked to the students and their answers were classified and tabulated. Also all answers are evaluated. Interviews with 3 students, were recorded and transformed into written forms and some parts of them introduced in this study. As a result, we observed that the 10th grade high school students cannot prove the statements as desired level and they cannot use the various technics of proof. We also see that students we interviewed cannot use effectively the manipulable objects for proof.
Collections