Büro çalışanlarının performans yetersizliklerinin giderilmesinde eğitimin rolüne ilişkin bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Piyasalardaki yoğun rekabet şartlan altında işletmelerin ayakta kalabilmeleri için müşteri ihtiyaç ve beklentilerinin en iyi biçimde karşılanabilmesi ve işletmelerin bu doğrultuda yoğun çaba harcaması gerekmektedir. İşletmeler bu amaçla çalışanların belli bir dönemdeki fiili basan durumlarını ve geleceğe ilişkin gelişme potansiyellerini belirlemeye ve geliştirmeye yönelik bir takım çalışmalar yapmaktadır. Ayrıca çalışanların içinde bulunduğu gruptaki yerini bilmesi, güçlü ve zayıf yönlerini tanıması, eksikliklerini görmesi ve gelecekteki gelişme potansiyelini tespit edebilmesi için performans ölçme ve değerlendirme faaliyetlerine ihtiyaç duyulmaktadır. Çeşitli ölçüm sistemleri ve değerlendirme yaklaşımları, işletmeden işletmeye farklılık göstermektedir. Günümüz yönetim anlayışında her işletmenin insan kaynaklan birimi bünyesinde bir performans yönetim sistemine sahip olması gerekmektedir. İnsan kaynaklan bölümü tarafından personele uygulanan performans ölçüm ve değerlendirme faaliyetleri sonunda elde edilen veriler öncelikle çalışanların ücret yönetimi üzerinde önemli kaynak oluşturmaktadır. Elde edilen sonuçlar, personelin yetersizliklerinin giderilmesi açısından personel eğitimi ve danışmanlık yapılması için de kullanılmaktadır. Bürolarda personele uygulanan eğitim faaliyetlerinde çalışanların eksikliklerini gidermek, dolayısıyla performanslarını arttırmak amaçlanmaktadır. Bunun dışında yine eğitim faaliyetleriyle personele yeni teknolojilerin tanıtılması, özellikle buralardaki iş akışını hızlandırmayı ve modern büro aletlerinin kullanılmasını amaçlamaktadır. Ayrıca eğitim faaliyetleriyle büro personeli arasında ekip ruhu oluşturmak ve takım çalışması gibi yeni anlayışların bürolarda benimsendiği ve uygulamaya başladığı görülmektedir. II ABSTRACT Under the intensive competion in the market, management should provide customer's expectations properly and endevour. For this aim, the managements are making some surveys to definite the stituation of personnel active successfulness in a certain period and the potentiality of future development. Moreover, measurement and evaluation of personnel performance for defining their place in their groups, knowing powerful and inadequate aspects of themselves and determining their fuure potantiality. Various measurement systems and evaluation approaches provide difference for the management from the others. Today's management understanding, in the units of human sources a system of performance administration is needed. The datas that obtained at the and of performance measurement and evaluation activities about the personnel are an important source for payment management. These datas are also used for personnel educcation and counseling in respect to putting away their inadequacies. In the activities of personnel education, overcoming inadequacy problems and performance development are premierly aimed. At the same way, epuiping the personnel with the new technology, especially is the purpose for accelereting the businesses and providing the utulity of modern official equipments. Furthermore, it seems that among the office personnel new understandings of team spirit and group working have been adopted and executed.
Collections