İmam-hatip liselerinde Arapça öğreniminde karşılaşılan sorunlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Giriş, üç bölüm, sonuç ve dört ekten oluşan `Îmam-Hatip Liselerinde Arapça Öğreniminde Karşılaşılan Sorunlar` başlıklı bu çalışma ülkemizde İmam-Hatip Liselerinde Arapça öğreniminde karşılaşılan sorunları belirleyip, gerekli görülen yerlerde önerilerde bulunmayı amaçlamaktadır. Giriş bölümünde» çalışmanın önemi, amacı ve alanı üzerinde durulmuştur. Birinci bölümde* Türkiye'de Arapça Öğretini cumhuriyet öncesi ve cumhuriyet sonrası olmak üzere iki alt başlık altında incelenmiş, Imam-Hatip Liselerinin tarihsel gelişimi ana hatlarıyla ele alınmıştır. İkinci bölümde Imam-Hatip liselerinde Arapça öğreniminde karşılaşılan sorunlar; Türkçe ve Arapçanın yapılarından kaynaklanan sorunlar, kitaplardan kaynaklanan sorunlar, öğretini programından kaynaklanan sorunlar, öğretmenlerden kaynaklanan sorunlar ve öğrencilerden kaynaklanan sorunlar olmak üzere beş alt başlık altında işlenmiştir. Üçüncü bölümde öğretmen anketinden elde edilen veriler, öğrenci anketinden elde edilen veriler ve öğrencilere uygulanan testten elde edilen veriler değerlendirilmiş ve önerilerde bulunulmuştur. Sonuç bölümünde ise çalışmanın genel bir değerlendirilmesi yapılmış ve vardan sonuç hakkında bilgi verilmiştir. EK-l'de öğretmenlere uygulanan anket, EK-2'de öğrencilere uygulanan anket, EKr3'te öğrencilere uygulanan test ve EK-4'te Milli Eğitim Bakanlığı Arapça dersi öğretim programı verilmiştir. ABSTRACT The study entitled `The problems encountered while learning Arabic at imam-Hatip High schools` has the following parts: Introduction, three chapters, conclusion and four appendices. The purpose of the study is to identify the problems encountered while learning Arabic at İmam-Hatip High schools in our country and to make suggestions where necessary. The introduction part consist of the importance, purpose and scope of the study. In the first chapter, Arabic Teaching in Turkey has been examined under the two sub-titles which are before republic and after republic, and the historical evolution of the Imam-Hatip High schools has been given mainly. In the second chapter, the problems encountered while learning Arabic at Îmam-Hatip High schools have been carried out under five main titles; the problems resulting from the structures of Turkish and Arabic, the problems resulting from the books, the problems resulting from teaching program, the problems resulting from the teachers and the problems resulting from the students. In the third chapter, the data gathered from the teacher questionnaire, the data gathered from the student questionnaire and the data gathered from the test applied to the students are evaluated and made suggestions. In the conclusion part, an overall evaluation of the study is made and given information about the result arrived. Appendix I is the questionnaire appKed to the teachers, Appendix 2 is the questionnaire applied to the students, Appendix 3 is the test applied to the students, and Appendix 4 is the Ministry of Education Arabic Teaching Program. t.c. yükseköğretim kurotuo DOKÜMANTASYON MtftKfKİ
Collections