Hikaye haritası yönteminin ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama beceri düzeyleri üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, hikâye haritası yönteminin ilköğretim 4.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisi üzerine etkisi olup olmadığını saptamak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, ilköğretim 4.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama beceri düzeyleri ile ilişkili olarak 15 alt probleme cevap aranmıştır. Araştırma, 22'si deney, 22'si kontrol grubuna olmak üzere toplam 44 denek üzerinde son-test ölçümlü desen ile yürütülmüştür. Araştırmanın denekleri 2001 - 2002 öğretim yılında Ankara ili, Yenimahalle ilçe sınırları içerisinde bulunan Afşin Bey İlköğretim Okulu 4.sınıf öğrencilerinden seçilmiştir. Deney grubuna katılan öğrencilerle, daha önceden seçilen 14 hikâye, 7 hafta süreyle hikaye haritası yöntemiyle işlenmiştir. Kontrol grubuna da aynı hikayeler deney grubuyla aynı zamanda ve aynı sürede işlenmiştir. Deneysel çalışmanın sonunda, hikâye haritası yönteminin, ilköğretim 4.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama beceri düzeylerine etkisini anlamak amacıyla 15 alt probleme cevap bulabilmek için her iki gruba da 14 soruluk bir sınav uygulanmıştır. Sınav sonucunda elde edilen verilerden deney ve kontrol grubu öğrencilerinin okuduğunu anlama beceri düzeyleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığı SPSS'te t-testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda özet olarak şu bulgular elde edilmiştir. 1. İlköğretim 4.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve hikâyenin elemanlarını doğru olarak bulabilme beceri düzeyleri üzerinde, hikâye haritası yönteminin geleneksel yönteme göre daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. 2. Hikaye haritası yönteminin, hikayenin ana fikrini bulmada, diğer hikaye elemanlarına göre daha zayıf kaldığı sonucuna ulaşılmıştır. IV ABSTRACT The effect of story mapping method over the reading comprehension skill of primary education fourth grade students was investigated in this work. To confirm this objective, the answers of 15 sub problems related to levels of reading comprehension skill of primary education fourth grade students were searched. This research was performed over 44 students ( half of them in experimental group and the other half in control group) by using end-test measuring design. Fourth grade students of Afşin Bey Primary School, Yenimahalle, Ankara were selected for this study during the 2001-2002 educational year. Previously selected fourteen stories were studied with the students in experimental group by using story mapping method for seven weeks. On the other hand, the same stories were studied in control group at the same time period by using traditional method. At the end of study, a test consisted of 14 questions were applied both groups for answering 15 sub problems to figure out the effect of story mapping method over the reading comprehension skill of primary education fourth grade students. By using data obtained from this test, whether or not significant differences of the reading comprehension skills between experimental and control groups were analyzed with t-test in SPSS. These findings were obtained at the end of story: 1. Story mapping method was found more effective than the traditional method over the level of reading comprehension skill and correctly finding story elements skill of the primary education fourth grade students. 2. The story mapping method was not very efficent to find the main idea of a story compared to other story elements.
Collections