Türkiye`de elektronik bankacılık ve elektronik bankacılığın gelişmesinde eğitimin önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Yirmibirinci yüzyılın başında olduğumuz şu günlerde bireylerden işletmelere kadar her alanda çok hızlı bir değişim süreci yaşanmaktadır. Değişimin en yoğun ve en hızlı bir şekilde yaşandığı alanların başında ise hiç şüphesiz teknoloji gelmektedir. Özellikle bilgisayar ve iletişim teknolojisindeki gelişmeler, bilginin etkin ve hızlı bir şekilde gerekli yerlere iletilmesini, her türlü verinin elde edilmesini, işlenmesini ve dağıtılmasını olanaklı kılmaktadır. Bilgisayar ve iletişim teknolojisindeki gelişmelerin süreklilik göstermesi, toplumsal yapı, ürünler ve üretim süreci, yönetim ve karar alma süreçleri, uluslararası ticaret ve ekonomik ilişkiler üzerinde etkiler yaratmaktadır. Teknoloji alanındaki değişimlerin etkilerinin en belirgin bir şekilde hissedildiği alanlardan biri de bankacılık sektörüdür. Bankacılık sektörünün teknoloji yoğun sektörlerden biri olması, değişimi zorunlu kılmış ve bankalar yeni sürece uyum sağlayabilmek amacıyla ciddi teknolojik yatırımlara girişmişlerdir. Bankaları yeni teknolojileri kullanmaya iten nedenlerin başında bilgisayar teknolojisindeki gelişmeler ve yeni sistemin sağladığı verimlilik ile maliyet unsuru, rekabet, yeni hizmet ve ürün anlayışı ve bilgi toplumunun talepleri gelmektedir. Bankacılık sektöründe rekabet üstünlüğü sağlamanın en önemli koşullarından biri daha az maliyetle daha fazla ve daha kaliteli hizmet sağlamaktır. Teknolojiyi yakından takip etmek, bankalara hizmetlerin maliyetlerini düşürmenin yanısıra çok çeşitli ürün ve hizmetin, çok sayıda müşteriye en hızlı ve en etkin bir biçimde ulaştırılmasına da imkan sağlamaktadır. Bankacılıkta yeni teknolojilerinin kullanımı ile pek çok elektronik bankacılık ürün ve hizmeti de günlük hayatımıza girmeye başlamıştır. Elektronik bankacılık ürünlerinden ilk olarak ATM'ler ortaya çıkmış, daha sonra kredi kartları ve banka kartları yaygın olarak kullanılmaya başlanmış ve bu ürünleri internetten telefon bankacılığına, smart kartlardan ev-ofıs bankacılığına kadar uzanan geniş bir yelpazedeki çok çeşitli ürünler izlemiştir. Elektronik bankacılık ürünlerinin yaygınbir biçimde kullanılmaya başlaması bu ürünlerin sunumundan kaynaklanan bazı riskleri de beraberinde getirmiştir. Elektronik bankacılık ürün ve hizmetlerini sunan bankalar, doğabilecek riskleri ve nedenlerini çok iyi tespit ederek bu risklerin yönetilmesi ve kontrol edilmesi konusunda önlemler almak zorundadırlar. Elektronik bankacılık Türkiye'de dünyadaki gelişimine paralel bir gelişme göstermiş ve teknolojinin rekabet üstünlüğünden faydalanmak isteyen bankalar, hızla teknolojiye yatırım yaparak, pek çok elektronik bankacılık ürün ve hizmetini müşterilerine sunmaya başlamışlardır. Ülkemizde elektronik ticaret ve elektronik bankacılık uygulamalarına ilişkin olarak en büyük problemlerden biri bu konudaki yasal düzenlemelerin yetersizliği olarak karşımıza çıkmaktadır. Bununla birlikte idari ve yasal açıdan yapılması gerekenler ile konunun vergisel boyutu kapsamlı olarak ele alınarak, bu konuda gerekli düzenlemelerin en kısa zamanda yapılması için yoğun şekilde çalışmalar sürdürülmektedir. Elektronik bankacılık ürün ve hizmetlerinin yaygın bir şekilde kullanımı ile ortaya çıkabilecek bir diğer problem ise, bankaların bilgi ve beceri düzeyi açısından yeterli, daha kalifiye elemanlara ihtiyaç duyması olacaktır. Ürün ve hizmetlerin müşteriye en iyi şekilde sunulabilmesi, banka personelinin bu ürün ve hizmetleri yakından tanımalarını ve bu ürünlerin kullanıma ilişkin her türlü bilgi ve beceriye sahip olmalarını gerekli kılmaktadır. Her türlü bilgi ve becerinin edinilmesinin tek yolu ise eğitimden geçmekte ve bu noktada bankaların personeline yönelik olarak verecekleri hizmet içi eğitimler oldukça önem kazanmaktadır. Bu konuda tek yönlü olarak verilecek eğitim de tek başına yeterli olmayacaktır. Bu ürün ve hizmetleri kullanacak olan müşterilerin eğitimi de en az personelin eğitilmesi kadar önem taşımakta ve elektronik bankacılığın gelişiminde rol oynamaktadır. Elektronik bankacılık konusunda öne çıkacak bankalar, personel ve müşteri eğitimine önem veren ve bu konuda en hızlı yol alan bankalar olacaktır. Ill SUMMARY The banking sector is one of the fields, that, the changes on technology can be seen clearly. Since the banking sector is one of the technology based sectors, the change became an obligation and so the banks attempted to serious technologic investment for adaptation to the new duration. The main reasons which cause banks to use new technologies are; the development on computer technology and the efficiency and the cost factor that the new system provides, competition, new service, understanding of product and the demands of the information society. One of the most important conditions to provide superiority of competition on banking sector is providing much and more qualified service with lower cost. Following technology closely, provides banks, lower costs of their services and beside this, it provides conditions to transport the more kinds of products and services to more customers in a fast and effective way. By the use of new technologies in banking, lots of electronic banking products and services began to fit to our daily life. The first of the electronic banking products, ATM, took place first, and then credit cards and bank cards are begun to be used widespread and these products are followed by the field including, phone banking, internet, smart cards, home-office banking and lots of such products. The widespread use of electronic banking products brang some risks coming from the presentations of these products. The banks which present electronic banking products and services, must take measures about the control and management of the possible risks by determining their reasons carefully. The development of electronic banking in Turkey showed a parallel direction with the development in the world, and the banks which want to profit from the superiority of competition in technology, began to present lots of electronic banking product and service to their customers by making fast investments on technology. In our country, one of the main problems about the electronic trade and the applications of electronic banking, shows itself asIV insufficiency of legal regulations. On the other hand, hard workings are continuing to make the necessary regulations soon about the obligations that must be done about legal and directive points of view, by studying widely on taxable part of the subject. Another problem, that can occur by the widespread use of electronic banking products and services, will be the need of the adequate and more qualified members on information and ability. To present the products and services to customer in the best way, the bank personnel must know the products and services very well and they should have every kind of information and ability about the use of these products and services. The only way to get the information and the ability is training and at this point, the training in service that the banks will provide to their personnel is gaining great importance. The training that will be given in one way on this subject will not be enough alone. The customer's training, who will use these products and services, is as important as the personnel's training and plays a role in the development of electronic banking. The banks, which consider importance to personnel and customer training, and developing in the fastest way on this subject, will be the most important banks in electronic banking.
Collections