Ankara`da dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde yiyecek-içecek personelinin eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışma, otel işletmelerindeki yiyecek içecek personelinin eğitim durumlarını belirleyerek, sorunlara çözüm önerileri getirme doğrultusunda hazırlanmıştır. Araştırmanın temel amacı, Ankara'da bulunan dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinin yiyecek içecek personelinin eğitim durumlarının incelenerek, belirlenen eksiklikler doğrultusunda çözüm önerileri getirmektir. Bu amaç doğrultusunda önce turizmin tanımı ve önemi incelenmiştir. Daha sonra ülkemizde uygulanan turizm eğitim sistemi araştırılmıştır. Yaygın ve örgün eğitim içersinde turizm eğitiminin yeri incelenmiştir. Araştırmanın temel amacını oluşturan yiyecek içecek bölümünün, otel içindeki yeri ve önemi, bu bölümde çalışan personelin görev ve sorumlulukları araştırılmıştır. Elde edilen bu veriler doğrultusunda anket soruları hazırlanmıştır. Anket çalışması Ankara'da bulunan dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinin yiyecek içecek bölümünde uygulanmıştır. Bu anket çalışması sonucunda yiyecek içecek personel sayısı içinde turizm eğitimli personel oranının yeterli olmadığı belirlenmiştir. Yiyecek içecek personelinde olması istenilen özelliklerin öncelikle, mesleki turizm eğitimi, yabancı dil ve deneyim olduğu görülmüştür. Turizm eğitimli ve turizm eğitimsiz personelde görülen eksiklikler karşılaştırılmıştır. Turizm eğitimli personelde deneyim ve yabancı dil eksikliğinin ön sırada geldiği tespit edilmiştir. Bu anket sonuçlarına göre yiyecek içecek personelinde görülen eksikliklerin giderilmesi için çözüm önerileri getirilmiştir. 11 SUMMARY This study is prepared for determining education level of the catering personnel of the hotel enterprises and finding solution proposals for the problems. By examining education level of the catering personnel in the four and five star hotels in Ankara, this study brings solution proposals according to the deficiencies determined. For this purpose, first definition and importance of tourism have been studied. Position of tourism education in the widespread and organized education, has been studied. Of the catering department, which constitutes the main subject matter hereof, importance and position has been investigated and duties and responsibilities working in these department, have been scrutinized. Questionnaire has been administered at catering departments of four and five star hotels located in Ankara. As a consequence of this questionnaire, it has been determined ratio of the personnel with tourism education to uneducated catering personnel is not adequate. It is observed that the characteristics, which must be sought for the catering personnel, are vocational tourism education, foreign language and experience. Deficiencies observed in educated personnel and uneducated personnel have been compared. It has been determined lack or shortage of experience and foreign language are the most outstanding deficiencies in the educated personnel. According to the results of this survey, solution proposals have been suggested for eliminating shortages observed in catering personnel.
Collections